Scandinavian Airlines og Apollo/Kuoni Skandinavia indleder samarbejde

Report this content

Scandinavian Airlines og Apollo/Kuoni Skandinavia indleder samarbejde Fra og med sommeren 04 indleder Kuoni Scandinavia og Scandinavian Airlines et samarbejde, som indebærer at Apollo/Kuoni Scandinavia har valgt Scandinavian Airlines som transportør for sin danske charterproduktion ud af København og Billund. Aftalen omfatter også flyvninger fra Sverige - fra Arlanda, Malmø/Sturup og Göteborg samt fra Norge - fra Oslo, Bergen og Ålesund. Kontrakten betyder, at SAS stiller 105.000 stole til rådighed for Apollos kunder. Disse transporteres til 16 destinationer i 6 forskellige lande: Grækenland, Spanien, Kroatien, Bulgarien, Algeriet og Tyrkiet. Scandinavian Airlines vil ved hjælp af Snowflake tilbyde rejser på disse charterflyvninger til Apollos destinationer. - Det er vort arbejde med at effektivisere virksomheden og nedbringe vore omkostninger, der nu sætter os i stand til at konkurrere også på dette marked, siger Susanne Larsen, administrerende direktør for Scandinavian Airlines, Danmark. - Det vi ser her er det første skridt i opfyldelsen af vor ambition om at vokse også i privatrejse- og turistmarkedet, og vi er glade for, at det kan ske i samarbejde med Apollo. Jeg er sikker på, at vort personale vil gøre alt for, at vore nye gæster får den perfekte start og afslutning på deres ferie. Kuoni Scandinavias koncernchef Fons Brusselmans kommenterer samarbejdet på følgende måde: - Apollo ser med stor tillid frem til et dybtgående og langvarigt samarbejde med Scandinavian Airlines. Rejsemønstret på markedet er under stadig udvikling, og vi vil være en dominerende aktør blandt fremtidens leverandører. Vi tror, at internetbaseret salg af flystole, både i form af egen kapacitet og med partnere som Scandinavian Airlines/Snowflake, bliver en vigtig del af det fremtidige produktudbud. - Vi er glade for at kunne udvikle fremtiden med en så stærk partner som Scandinavian Airlines. Med venlig hilsen Scandinavian Airlines Danmark Informationsafdelingen For yderligere oplysninger kontakt venligst Susanne Larsen, Administrerende direktør, Scandinavian Airlines Danmark, telefon + 45 3232 30 44 Mats Jacobson, Vice President, Scandinavian Airlines Leisure telefon + 46 70997 22 72 Jan Lockhart, Direktør Kuoni Travel, telefon +45 3520 1006 eller +45 2220 1320 ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/10/20031010BIT00290/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/10/20031010BIT00290/wkr0002.pdf