Succesfuld afslutning af 2021: Scape Technologies sluttede året med en ny kunde i Sydtyrol, Italien

Report this content

Scape Technologies og den nye østrigske partner BOOST Automation har i fællesskab vundet kontrakten om en robotcelle med to SCAPE Bin-Picker løsninger til presseautomatisering og pakning af færdige emner hos MANOMETAL i Sydtyrol, Italien. Med denne ordre afslutter Scape et godt 4. kvartal 2021, der har budt på en række nye og vigtige ordrer for selskabet.

A picture containing indoor, projector

Description automatically generated

BOOST Automation GmbH, der er en del af Fill Group, indgik i 2021 den partneraftale med Scape Technologies, der nu har resulteret i ordren fra Manometal. BOOST udvikler og producerer robotbaserede automatiseringsløsninger, montage- og forarbejdningssystemer og specialmaskiner til kunder i bilindustrien, luftfarten, elektronik- og metalindustrien samt fødevareindustrien.

Flere og flere brancher effektiviserer med Bin-Picking løsninger, som bidrager til stabil og lønsom produktion, hvor stigende konkurrence forudsætter, at man konstant og hurtigt er i stand til at omstille og optimere produktionsprocesser og håndtere mange forskellige emner.

MANOMETAL producerer præcisionsdrejede dele og samlinger lavet af messing, drikkevandslegeringer, rustfrit stål og aluminium til en lang række industrisektorer. MANOMETAL effektiviserer nu dele af produktionen med en robotcelle med to fleksible SCAPE Bin-Picking Løsninger, 3 HORST900 industrirobotter, og et transportbåndplukkesystem.

Ordren fra MANOMETAL afslutter et godt 4. kvartal sidste år for Scape med ordrer fra bl.a. BROEN i Assens, samt BWM (Bremer Werk für Montagesysteme) og HEYCO i Tyskland. Ordren fra MANOMETAL vil ikke påvirke Scape Technologies’ tidligere udmeldte forventninger til 2021.

Om Scape Technologies

Scape Technologies er en fokuseret robotvirksomhed, der har udviklet en unik og patenteret teknologi til at genkende, opsamle og præcisionsaflevere fx produktionsdele. Dette er kendt som SCAPE Bin-Picker-systemet, og systemerne markedsføres i samarbejde med partnere, der er ansvarlige for at bygge og implementere dem i forskellige og specifikke produktionsfaciliteter. SCAPE Bin-Picker-systemerne bruges blandt andet i et af verdens mest krævende områder nemlig bilindustrien, hvor SCAPE systemerne anvendes hos bl.a. Ford og BMW.

I 2021 har Scape Technologies lanceret den meget brugervenlige SCAPE Easy-Picker og SCAPE Mini-Picker til de små mellemstore virksomheder og SCAPE Package Picker til distribution og logistiske applikationer.

Scape Technologies tilbyder en komplet løsning med fuldt integrerede komponenter og softwaremoduler, der tilsammen skaber en sammenhængende og effektiv løsning, der kan tilsluttes direkte til de førende seksaksede robotmærker, der bruges i branchen – såsom Universal Robots, ABB, Fanuc, Kawasaki, KUKA m.fl.

Scape Technologies A/S er noteret på Nasdaq First North Growth Market.

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til:

John Espensen

Marketing Manager, Scape Technologies A/S