SEB øger ejerandel i Amagerbanken

SEB øger ejerandel i Amagerbanken Den nordeuropæiske bankkoncern SEB har købt 239.434 stk. aktier svarende til ca. 12% procent af aktierne i Amagerbanken til markedskurs. Sammen med de tidligere ejede aktier har SEB nu ialt ca. 30,37 procent af aktierne i Amagerbanken. SEB's samlede aktiebeholdning i Amagerbanken udgør herefter 607.449 aktier à nominelt DKK 100, modsvarende i alt nominelt DKK 60.744.900. SEB har haft egen virksomhed i Danmark siden 1994, da SEB overtog Diners Club. Siden 1997 har SEB drevet bankvirksomhed og er vokset inden for en række områder som obligationshandel, Internet- og telefonbank, Asset Management og Investment Banking. - SEB har været medejer af Amagerbanken siden 1999. Vi fik for nylig en forespørgsel om at købe yderligere aktier, og vi mener, at Amagerbanken er en god bank med en interessant profil og kundestruktur. Desuden har banken rod i det attraktive vækstområde omkring København. Derfor har vi besluttet at sige ja tak til at købe aktieposten, og vi tror, at der er muligheder for samarbejde inden for specifikke områder, som kan være til fordel for kunderne, siger Fleming Carlborg, viceadministrerende direktør i SEB. For yderligere information, kontakt venligst: Fleming Carlborg, viceadministrerende direktør i SEB, tel: +46 70 591 19 13 Sten Törnsten, Informationschef division Nordic Retail & Private Banking, tel: +46 70 629 60 97 SEB i profil SEB er en nordeuropæisk bankkoncern med virksomheder i Sverige, Tyskland, Baltikum og det øvrige Norden. SEB's ydelser retter sig imod såvel privatpersoner som de største multinationale virksomheder. Ved udgangen af første halvår 2002 havde SEB19.400 ansatte, heraf 9.500 i Sverige. SEB har totalt 4,5 millioner kunder og tæt ved 600 afdelinger i Sverige, Tyskland og Baltikum. SEB har været i Danmark siden 1997 (Diners Club siden 1994) og har i dag ca. 385 ansatte. · SEB Merchant Banking og Securities Services arbejder for store virksomheder og finansielle institutioner, bl.a. med obligationshandel og værdipapirforvaltning. · SEB A/S, retail og private banking for privatkunder. · SEB Kort med Diners Card og Eurocard · SEB Asset Management er en af Danmarks største kapitalforvaltere med en forvaltet kapital på ca. 80 milliarder DKK. · Enskilda Securities udfører aktiehandel, aktieanalyse og corporate finance rådgivning. Yderligere information om SEB findes på www.seb.dk eller www.seb.net ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/27/20020927BIT00030/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/27/20020927BIT00030/wkr0002.pdf