Eksklusivaftale med Rumæniens største forhandler af IT og elektronik

Selskabsmeddelelse nr. 69
København, den 1. April 2022

Meddelelsen indeholder intern viden.

Shape Robotics har indgået en treårig distributionsaftale med Altex, Rumæniens største IT- og elektronikforhandler. Aftalen sikrer dermed Shape Robotics særstatus som eneleverandør af flere uddannelsesteknologier, herunder robotter, 3D printere, VR-briller samt software til sprog- og fysiklaboratorier.

Rammeaftalen udgør en forventet omsætningsværdi for Shape Robotics på over 35 mio. kr. hen over de næste tre år.

Altex satser stort på direkte salg af uddannelsesteknologi til skolevæsenet og kan med Shape Robotics som partner adressere det voksende kommercielle marked for moderne uddannelsesteknologi.

Altex omsætter årligt for mere end 7 milliarder kroner via fysiske varehuse samt online salg og beskæftiger mere end 4000 ansatte. Derudover driver Altex kreditselskabet Credex.

Som allerede udmeldt skal Shape Robotics hen over sommeren 2022 levere og implementere 100 af INACOs Smartlab-undervisningslaboratorier med en samlet faktureringsværdi på ca. 60 millioner. Der skal i de kommende år implementeres 1.175 SmartLabs i Rumænien.

Den nærværende omtalte aftale med Altex er ikke en del af SmartLab ”projektet”.

Yderligere Information

André Fehrn, CEO Shape Robotics A/S