• Shape Robotics/

INACO’s SmartLab kåres til ”Innovative Project of the Year 2021” med præmieoverrækkelse ved Avantis Awards på BETT London i marts 2022

Shape Robotics er påbegyndt implementering af de første 100 undervisningslaboratorier med en samlet forventet faktureringsværdi på 60 millioner kroner. Det er den første leverance af SmartLabs i samarbejde med INACO, i en samlet set historisk ordre for Shape Robotics. Der skal i alt leveres 1.175 SmartLabs over de næste år.

Mindre end tre år efter indvielsen af det første SmartLab i en offentlig rumænsk skole, modtager INACO den første internationale anerkendelse af projektet, som fokuserer på at højne kvaliteten af uddannelse for børn og unge over hele Rumænien.

”Det er med stor glæde, ydmyghed og taknemmelighed, at jeg vil være til stede i London ved Pergola Wharf, for at løfte denne meget særlige pris til ære for vores 5-årige arbejde og hele sammenslutningen af INACO-professionelle, dedikerede til bedre uddannelse. Vi er beæret over denne internationale påskønnelse, og det giver os tillid til, at vi gør det rigtige for uddannelsessystemet i Rumænien.” fortæller Andreea Paul, Præsident og Projektkoordinator for NGO INACO, og lektor. Ph.d.

Digitalisering af rumænske skoler

SmartLab projektet af INACO er det mest avancerede digitaliseringsprojekt i det rumænske uddannelsessystem til dato. Et SmartLab leveres som et fuldt udstyret teknologilaboratorium til digital og kreativ læring, for elever i alle aldre. SmartLabs implementeres af Shape Robotics sammen med samarbejdspartnere i Rumænien og indeholder et bredt spektrum af state-of-the-art teknologisk udstyr, såsom robotter, 3D printere, og VR-briller.

På sigt, er det ambitionen at alle skoler i hele Rumænien (6.200) skal have implementeret et SmartLab, og dermed give alle rumænske elever gratis adgang til smart, innovativ og digital undervisning.

Stor ros til Andreea Paul og INACO. Det er en velfortjent hæder de nu modtager på baggrund af deres mangeårige arbejde med at digitalisere skolerne i Rumænien. Vi ser nu ind i en massiv udrulning af INACO’s SmartLab koncept, der forventeligt vil være et teknologisk kvantespring i de rumænske skoler. ” André Reinhard Fehrn, CEO Shape Robotics A/S.

Find Presse Kit her:

www.shaperobotics.com/press-kit