• Shape Robotics/

Samsung Electronics og Shape Robotics afslører ny app-baseret EdTech-produkt ved Europas førende digitale uddannelsesmesse

Samsung Electronics og Shape Robotics vil på en fælles stand på Europas førende udstillingsvindue for ny uddannelsesteknologi onsdag fremvise et nyt app-baseret produkt målrettet det voksende verdensmarked for digital uddannelse. Shape Robotics flagskibsprodukt, Fable-robotten, er nu blevet integreret i Samsung Electronics internationale økosystem og på BETT London 2023 (British Educational Training and Technology Show) vil tusindvis af lærere, undervisere og internationale distributører kunne opleve det nye Fable Blockly-system i funktion.

I forbindelse med europæiske projekter dedikeret til digitalisering af uddannelsessektoren har Samsung Electronics og den danske uddannelsesrobotproducent Shape Robotics efter et års teknologipartnerskab nu færdigudviklet en EdTech-løsning tilpasset de højeste STEAM-undervisningsstandarder.

Målet er at lette indlæringsprocesser og skabe digitale færdigheder og kompetenceudvikling til at imødekomme fremtidens jobmarked samt at muliggøre en udvikling af en bred vifte af tværfaglige lektioner og aktiviteter i skolerne. Robotten Fable og appen Blockly er integreret med Samsungs interaktive tavle, og kombinationen kan effektivt etablere grundlæggende færdigheder inden for robotteknologi hos elever og lærere ved hjælp af et simpelt og meget brugervenligt udstyr, der også kan indlemmes i SMART-laboratorier. Kunder er både skoler, tekniske gymnasier og universiteter, der efterspørger specialudviklede løsninger til at klæde nye generationer på til den digitale transformation.

Ifølge CEO for Shape Robotics, André Fehrn er Fable Blockly-løsningen let tilgængelig og kan integreres i hardware- og softwareøkosystemerne i de SMART-lab teknologilokaler, som Shape Robotics leverer til flere lande i Europa med hovedmarkedet Rumænien i front.

"Samsung Electronics og Shape Robotics-produktet gør SMART-teknologi mere tilgængelig for uddannelsesinstitutioner. Vi er overbeviste om,  at denne succes vil medføre enorme ændringer i, hvordan læringsprocesser vil blive gennemført i klasseværelserne, og vigtigst af alt kan teknologien forberede nutidens generation til morgendagens jobmarked," siger André Fehrn, CEO for Shape Robotics.

Billigere og mere pålidelig løsning til uddannelsessystemer verden over

Partnerskabsaftalen, der blev underskrevet sidste år, mellem Shape Robotics og Samsung Electronics omfatter foruden en distributionsaftale, en fælles målsætning om at skabe et Edtech-økosystem der kan optimere teknologiundervisningen i skolesystemer verden over. I tillæg har Samsung lanceret Samsung Ecosystem for Education Development (SEED) Strategy for Education i 2022, en del af den europæiske strategi til støtte for uddannelsessektoren.

Head of Division hos Samsung Electronics, Constantin Cristian, mener, at kunder med Fable Blocky app’en nemmere og mere pålideligt kan implementere digital uddannelse.

"The native integration of the Fable Blockly app into the Tizen operating system of Samsung Flip Pro Interactive Displays comes with several technical, economic and educational benefits that we believe are extremely important. First of all, it eliminates the need to purchase the device (computer, laptop, tablet, OPS) that, until now, was responsible for running the Fable Blockly application on the interactive display, thus decreasing the level of expenses and increasing the level of reliability of the platform", fortæller Constantin Cristian, HEAD of Division i Samsung Electronics.

Britisk efterspørgsel efter dansk-sydkoreanske EdTech-løsninger

Det nye produkt kommer i kølvandet på en nyligt udmeldt distributionsaftale med den britiske distributør HandyAV, der skaber professionelle AV-løsninger til teknologilokaler og har et bredt kundebaseret netværk inden for uddannelsesinstitutioner. HandyAV er Samsung Platinum Channel Partner i udvalgte lande, og distributionsordren anses af Shape Robotics som det  første håndgribelige resultat af partnerskabet mellem Samsung og Shape Robotics.

Med en vækststrategi fokuseret på internationale og lokale partnerskaber har Shape Robotics allerede indtaget en stor markedsandel i Rumænien som fortsat fungerer som et udstillingsvindue for Shape Robotics' teknologi og tjenester til regionale stater, der sigter mod et moderne og digitaliseret uddannelsessystem.

De tre partnere, Handy AV, Shape Robotics og Samsung, håber på, at de sammen kan inspirere nye generationer til at navigere i morgendagens teknologi og levere Edtech-løsninger løsninger til både EU og verdensmarkedet.

Tags:

Constantin Cristian, HEAD of Division i Samsung Electronics
Samsung Electronics og Shape Robotics-produktet gør SMART-teknologi mere tilgængelig for uddannelsesinstitutioner. Vi er overbeviste om, at denne succes vil medføre enorme ændringer i, hvordan læringsprocesser vil blive gennemført i klasseværelserne, og vigtigst af alt kan teknologien forberede nutidens generation til morgendagens jobmarked
André Fehrn, CEO Shape Robotics