Shape Robotics gennemfører ledelsesrokade i tråd med ny vækststrategi

På eget initiativ har nuværende topchef André Fehrn valgt at overlade posten som CEO til nuværende salgsdirektør Mark Abraham og selv beholde rollen som CFO i Shape Robotics. Den nye rollefordeling sikrer både kontinuiteten og de rette kernekompetencer i Shape Robotics begyndende ekspansion på verdensmarkedet.

Den danske Edtech-koncern Shape Robotics har netop præsenteret ny fireårig vækststrategi og står foran et nyt kapitel hvor salgsfunktioner og teknologiudvikling kommer i hovedfokus. Derfor giver det ifølge Andre Fehrn og bestyrelsesformand Jeppe Frandsen nu god mening at lade Shape Robotics nuværende salgsdirektør, Mark Abraham, lede selskabet og André Fehrn indtage rollen som CFO og Investor Relations-ansvarlig. Marks Abrahams teknologiske og salgsmæssige kompetencer skal i de kommende år ifølge bestyrelsesformand Jeppe Frandsen drive Shape Robotics frem mod penetration af nye markeder og udvikling af fremtidens EdTech-løsninger i tæt samarbejde med Shape Robotics internationale partnere og distributører.

“I de sidste to år har André Fehrn med stor ro og finansiel myndighed stået som garant for selskabets mange finansielle milepæle, herunder succesfuld notering på hovedmarkedet, strategiske opkøb, to overtegnede emissioner og sidst, men ikke mindst, rentabel drift. Vi skylder ham en stor tak for hans indsats. André Fehrn har revisor-blod løbende i hans årer og vil nu fremadrettet have den fornødne tid til at hellige sig positionen som selskabets CFO, herunder med ansvar for Investor Relations, en titel som han i årrækken 2017-2022 tidligere bestred med stor værdiskabelse til følge. Den samlede bestyrelse vil sove godt om natten med André som kassemester,” udtaler bestyrelsesformand i Shape Robotics, Jeppe Frandsen.

Selvvalgt rolleskifte for André Fehrn nyder stor opbakning

André Fehrn har for at sikre udførelsen af 2027-strategien selv valgt at foreslå denne ledelsesrokade, og han nyder fortsat fuld tillid fra både bestyrelse og medarbejderstab.

"At stå i spidsen for et selskab igennem en turbulent og spændende tid, har været en ærefuld oplevelse. Fra at være retningssøgende til at opnå robust vækst som selskab, har jeg sammen med mine kolleger formet en visionær kurs. Nu, hvor selskabet står på solid grund, og næste fase af ekspansion og innovation venter, overlader jeg stafetten til en dygtig efterfølger. Vores ledelsesteam forbliver intakt, blot med en mindre rokade, hvor vi i hver især kan arbejde med det, som vi er bedst til," lyder det fra André Fehrn.

Ny CEO Mark Abraham skal sikre fortsat kommerciel succes

Den kommende administrerende direktør for Shape Robotics, Mark Abraham, har sat virksomhedens kommercielle kurs over de seneste to år, ikke kun i Rumænien, men også i andre østeuropæiske lande.

Med fokus på at opbygge strategiske partnerskaber og fremme vitale relationer med nøglespillere i Edtech-branchen har han ledt an i udvidelsen af Shape Robotics salgsteams. Derudover har hans samarbejde med grundlæggeren og CTO, Moises Pacheco, været afgørende for at fremme selskabets innovative produkter, herunder den roste Fable-uddannelsesrobot og det nye flagskibsprodukt, teknologilokalerne Thinken Mobile SteamLab.

"Over de seneste to år har Shape Robotics fået etableret en stærk markedsposition i Rumænien. Vores succes i Rumænien tjener som en skabelon for vores ekspansion til andre østeuropæiske lande og oversøiske territorier, herunder UAE. Vi er forpligtet til at genskabe vores afprøvede strategier og udnytte vores stærke partnerskaber til at udvide vores rækkevidde globalt. Mens vi begiver os ud på denne rejse, forbliver vores fokus på forskning og innovation for at imødekomme forbrugersegmenterne og i de kommende år står vi klar til at hæve vores globale relevans og følge den voksende efterspørgsel efter kvalitetsuddannelse på verdensplan. Jeg er beæret over at påtage mig rollen som administrerende direktør fra André Fehrn og lede vores internationale skalering sammen med vores talentfulde team. Min forpligtelse over for vores kommercielle indsats forbliver urokkelig, og jeg vil fortsætte med at samarbejde tæt med André Fehrn og trække på hans unikke finansielle ekspertise og indsigt. Med en klar rollefordeling og urokkelig støtte fra vores ledelsesteam har jeg tillid til vores kollektive evne til effektivt at gennemføre vores nye vækststrategi," siger Mark Abraham.

Shape Robotics nye fireårige vækststrategi inkluderer fokus på salgsfunktioner og teknologisk innovation, herunder transformationer af alle datterselskaber. Hvert marked vil få en national landechef integreret i den organisatoriske struktur som hovedansvarlig for at overse lokale målsætninger og bringe dem i overensstemmelse med moderselskabets overordnede strategi.

Nuværende salgsdirektør, Mark Abraham, vil med effekt fra 1. maj 2024 overtage titlen som CEO og påtage sig hovedrollen i Shape Robotics indtrædelse i nye markeder og sikre innovation inden for edtech-landskabet sammen med selskabets internationale partnere og distributører.

Jeppe Frandsen, Bestyrelsesformand

André Fehrn, CEO