Shape Robotics opjusterer guidance for både 2023 og 2024

Report this content

Shape Robotics justerer forventningerne til 2023 og meddeler samtidig ny guidance for 2024. Opjusteringen i dag inkluderer et markant forbedret EBITDA-resultat for 2023 samt en betydelig stigning i forventningerne til 2024. I 2023 forventes nu yderligere positivt EBIT-resultat og ”break-even” i resultat før skat.

Shape Robotics forventer for 2023 et EBITDA resultat i niveau DKK 15 millioner (fra tidligere udmeldt DKK 8 millioner) og for 2024 en omsætning på minimum DKK 300 millioner samt EBITDA på minimum DKK 25 millioner. Shape Robotics offentliggør helårsrapport for 2023 den 29. februar 2024. Årsrapporten forventes udsendt primo april 2024. Ændringerne kommer hovedsageligt af regnskabstekniske justeringer som følge af overgangen fra Årsregnskabsloven til IFRS.

“Selvom disse ændringer hovedsageligt er af teknisk karakter, kan vi opsummere, at den opjusterede guidance for både 2023 og 2024 er kulminationen på flere års intenst samarbejde og reflekterer et rekordstort ordreindtag.” siger CEO André Fehrn.

2023 guidance:

• Omsætning: DKK 170 millioner (uændret)
  • EBITDA: DKK 15 millioner (fra DKK 8 millioner)

2024 guidance:

• Omsætning: Minimum DKK 300 millioner (fra DKK 300-325 millioner)
  • EBITDA: Minimum DKK 25 millioner (fra DKK 14-18 millioner)

Yderligere oplysninger og investorrelationer:
André Fehrn, CEO
Email: ir@shaperobotics.com