SHARP BEKRÆFTER SIT SATSNING PÅ SOLENERGI I EUROPA

Et år efter etableringen af sit europæiske hovedkvarter i London bekræfter Sharp Energy Solutions Europe sin satsning på det europæiske marked for solceller med annonceringen af, at dets solcellefabrik kører med næsten fuld kraft (400 MW).

Peter Thiele, der er direktør for Sharp Energy Solutions Europe siger: “Der er fortsat efterspørgsel efter solceller i Europa. Vores europæiske fabrik, der ligger i Wales, arbejder på næsten maksimal kraft og opfylder desuden efterspørgsel fra Japan. I Europa er fokus på installationer hos private brugere, hvor solcellerne opsættes i forbindelse med hjemmet. Vores position som et globalt elektronikfirma har hjulpet os med at afbalancere dynamikken i solcellemarkedet. Derfor har vores forretning været mindre påvirket af variationerne i markedet i sammenligning med konkurrenterne.”

“Med over 50 års erfaring med solenergi og med produkter, der leveres med 25 års garanti, er vi den foretrukne leverandør for installatører, der ønsker kvalitet og pålidelighed. Vi giver installatører og private husejere den nødvendige tryghed, så de kan og bør investere i solenergi.”

Som en europæisk producent giver Sharp stabilitet til et marked, der har været forstyrret af aftaler om importtold og faldende støtte til investeringer i vedvarende energi. Det er afgørende for kunderne, at Sharp tilbyder høj kvalitet, produkter med fuld garanti, support også efter installationen og attraktive finansieringsmuligheder for private brugere.

På sin fabrik i England underviser Sharp installatører i solenergi, LED-produkter, system design, lysplanlægning, finansiering og lovgivning, som installatører bør være opmærksomme på. Fabrikken har også en online bestillingsfunktion samt en teknisk support hotline på engelsk og tysk.

Installatører, der samarbejder med Sharp, opnår desuden en særlig godkendelse af Sharp, hvilket giver adgang til en eksklusiv finansieringspakke fra lokale partnere, som tilbydes på de lokale markeder samt et enestående netværk af support og ekspertise, som Sharp har opbygget over 50 år.

Peter Thiele fortsætter, “Med kommende produktudvidelser med LED-belysning, storage og hele energiløsninger, der er planlagt for de kommende tre år, vil Sharp Energy Solutions Europe fortsætte med at vokse med vores installatører, og vil fortsætte med at give private brugere adgang til ren, sikker og ubegrænset energi.”

For flere oplysninger se:
www.youtube.com/user/SharpEurope

For flere oplysninger
Birgitta Olsson, PR-chef Sharp Electronics Nordic, +46 70 644 4366

Om Sharp Solar
Sharp er en globalt førende producent af solceller med over 50 års erfaring i udvikling af soceller som en ren, sikker og ubegrænset energikilde. Som producent af produkter, der forbruger strøm, er Sharp fuldt ud klar over sit ansvar for at udvikle nye energikilder. This is Why vi forsat udvikler verdens mest effektive solenergiløsninger. For flere oplysninger se www.sharp.eu