Sharp lancerer nye superslanke og lysstærke skærme til brug på offentlige steder

Med skærmene PN-U553 (55”), PN-U473 (47”) og PN-U423 (42”) udvider Sharp sit sortiment af skærme til professionel brug. De nye skærme er kendetegnet ved høj lysstyrke, slankt design, lavt energiforbrug og kan anvendes i forskellige offentlige og kommercielle miljøer med varierende lysforhold.

Vi ved, at de ansvarlige for indkøbscentre, konferencesteder, kontorer og trafikknudepunkter ønsker skærme med høj lysstyrke, LED-baggrundsbelysning og en slank udformning. Desuden skal skærmene fungere fejlfrit døgnet rundt, året rundt. Det er kun Sharp, der kan tilbyde alt dette i et og samme produkt, i forskellige størrelser og tilpasset til hver kundes behov, siger Linnea Bergh, produkt- og salgschef for Sharp Electronics (Nordic) AB.

Høj lysstyrke
Alle skærme i PN-U-serien leverer høj lysstyrke. 55”- og 47”-skærmene har en lysstyrke på 700 cd/m2 og 42”-skærmen har en lysstyrke på 500 cd/m2. Lysstyrken i kombination med en enestående billedkvalitet gør skærmene perfekte til at vise billeder og informationer i både inden- og udendørsmiljøer med kraftigt lys fra omgivelserne som i indkøbscentre, jernbanestationer og flyvepladser.

Slankt design
Skærmene er supertynde, i stilrent design og vejer kun lidt. Det gør det let at montere skærmene på vægge, vandret eller lodret, og på steder med kun lidt plads. Dertil kommer, at skærmene leveres med infrarød fjernbetjening med brugervenlige menuer, som forenkler den enkle installation.

Fungerer døgnet rundt, året rundt
PN-U-serien anvender LED-kantbelysning, hvilket gør skærmene ekstremt tynde (55-57 mm på det tykkeste sted). LED-kantbelysningen giver et utrolig lavt energiforbrug, og skærmene får dermed en meget lang levetid. Skærmene i PN-U-serien er udviklet til at fungere optimalt under krævende og langvarig brug døgnet rundt.

Betjening og tilslutninger
Skærmen kan betjenes via netværk eller RS232C og leveres med en række forskellige tilslutninger inklusive DisplayPort, HDMI-porte og DVI-D porte. Der er desuden analog videoindgang, og lydindgangene er kompatible med ældre systemer. Via DVI-D er det muligt at seriekoble op til fem skærme og dermed vise det samme billede på alle skærmene.

PN-U553 (55”) og PN-U473 (47”) findes i butikkerne i dag, mens PN-U423 (42”) kommer i butikkerne i slutningen af oktober.

For yderligere oplysninger
Linnea Bergh, Produkt- og salgschef, Sharp Electronics (Nordic) AB, 46 70 241 59 29, linnea.bergh@sharp.eu

Birgitta Olsson, PR-chef, Sharp Electronics (Nordic) AB, 46 70 644 43 66, birgitta.olsson@sharp.eu

Om Sharp Visual Solutions