Sharp lancerer to nye, kompakte multifunktionsprintere med et meget gunstigt forhold mellom pris og ydelse

MX-C300W og MX-C250F 4-i-1 multifunktionsprintere med overlegen hastighed og flere kontorvenlige funktioner i pladsbesparende desktopdesign.

I dag lancerer Sharp en ny serie multifunktionsprintere (MFP), som kombinerer det kompakte design, som man tidligere forbandt med en personlig desktopprinter til hjemmebrug, med de egenskaber og funktioner som små virksomheder og mindre arbejdsgrupper har brug for.

MX-C300W og MX-C250F er specielt udviklet til virksomheder og afdelinger, som har brug for en kompakt, effektiv, multifunktionel MFP-løsning af høj kvalitet og med et gunstigt forhold mellem pris og ydelse.

- Vi har oplevet en voksende efterspørgsel efter mere kompakte modeller dels fra mindre virksomheder men også fra mindre arbejdsgrupper i større virksomheder. Vi har derfor udvidet vores produktsortiment indenfor A3 og A4 produkter for at opfylde dette behov. Vi har allerede et stykke tid haft mindre MFP-maskiner med indbygget netværk, men mange modeller er mere beregnet til hjemmebrug. De nye MX-C300W og MX-C250F er udviklet til daglig brug på kontoret med høj ydeevne, robusthed og opsætning for alle kontorfunktioner samlet i et kompakt design, siger Jonne Zachrisson, der er nordisk produktansvarlig for Sharps dokumentdivision.

MX-C300W og MX-C250F har 4-i-1 funktioner, udskrift, kopiering, scanning og Super G3 fax. Det brugervenlige 5-rækkers LCD-panel med programmerbare knapper samt USB-port på forsiden af panelet gør scanning til USB-stik og direkte print fra USB-stik enkelt og effektivt.

Takket være den smarte og kompakte opbygning kan standard papirmagasinet øges til 800 ark uden at optage ekstra plads på skrivebordet. Sikkerhed, der er et meget vigtigt aspekt ved MFP-maskiner i delte miljøer, garanteres med anvendelsen af 5-cifrede personlige koder og IPsec-teknik, som krypterer data og forhindrer maskinerne i at kommunikere med uidentificerede brugere.

Desuden kan MX-C300W prale med trådløs LAN-funktion, der gør det muligt at tilslutte den til et trådløst netværk. Den har også en trådløs indgang, som muliggør ad hoc udskrift eller scanning fra/til mobile enheder, som ikke er tilsluttet virksomhedens netværk.

Begge maskiner opfylder Energy Stars strenge normer og har desuden flere "grønne" funktioner såsom kort opvarmningstid, lavt energiforbrug, et specielt toner spare program samt automatisk slukning.

De vigtigste produktdata:
• Energy Star certificeret
• Kraftig 600 MHz processor og 512 MB RAM
• Høj farvekvalitet i 600 x 600 dpi
• Trådløst LAN (MX-C300W)
• Fuld farve og sort/hvid scanning i op til 600 x 600 dpi
• Hurtige udskrifter med op til 30 sider pr. minut (MX-C300W) og 25 sider pr. minut (~ MX-C250F) i farve og sort/hvid.

• Lavt strømforbrug og under 29 sekunders opvarmningstid
• Energibesparende hviletilstand
• USB-port
• 35-arks arkføder (MX-C250F) og 50-arks arkføder med sidevender (MX-C300W)