Sharp tilbyder studerende mulighed for sommerpraktik på fremtidslab

Sharp Europe lancerer i dag en unik konkurrence, som giver europæiske studerende mulighed for at vinde en betalt sommerpraktik med rejse og indkvartering på forsknings- og designcentret Sharp Laboratories of Europe i Oxford. Praktikopholdet giver en studerende chance for én gang i livet at arbejde på et nyt projekt, som kan blive en vigtig del af vores hverdag.

Konkurrencen er åben for alle studerende med en interessant løsning på et hverdagsproblem. Det kan være at hjælpe mennesker med at komme ud af sengen om morgenen, løse fødevareproblemer eller at mindske energiforbruget. Hvis du er studerende og vil deltage, skal du blot skitsere din idé, tage et foto af skitsen og lægge den ud på Twitter med hashtag # GetItDownOnPaper senest den 27. maj 2013.

– Vi søger en person fyldt med entusiasme, originalitet og ægte nysgerrighed, siger Ian Thompson, direktør for Sharp Laboratories. Dette er en unik mulighed for én, som brænder for videnskab, og som vil arbejde med den mest avancerede teknologi og på et projekt, som en gang i fremtiden vil kunne sættes i produktion. Sharp Laboratories of Europe har stået bag en lang række innovative produkter og opfindelser af nye teknologier, hvor mennesker er udgangspunktet for alt, hvad vi laver. Desuden lægger vi stor vægt på at lytte til den unge generation. Held og lykke – vi ser frem til at se dine ideer, siger Ian Thompson.

Sharp Laboratories arbejder hver dag med nye ideer og teknologier, som mennesker kan drage nytte af. Laboratoriet har udviklet banebrydende opdagelser som mobil LCD-teknik, smartcards, DualView, "lab in the palm of your hand" og mange andre opfindelse, som hjælper os til at løse menneskers behov.

– Vi brænder virkelig for at udvikle næste generation opfindere, siger Paul Molyneux, CEO, Sharp Europe. Det drejer sig ikke blot om at opfinde men at opfinde produkter, der løser reelle problemer for mennesker, og som hjælper samfundet og forbedrer vores velbefindende. Det er derfor, vi vil høre dine ideer til, hvordan vi løser et hverdagsproblem. Vinderen med den bedste idé har en fantastisk mulighed for at arbejde på vores forskningslaboratorium, som udvikler fremtidens teknologi, som vi håber bliver en hjælp for samfundet. Jeg ser frem til at se forslagene. Held og lykke og husk #GetItDownOnPaper, siger Paul Molyneux.

En jury fra Sharp Labs vil udvælge tre finalister, som vil blive interviewet om deres ideer, og hvordan de skal fungere. Sidste frist for tilmelding er 27. maj 2013. På www.HumansInvent.com findes oplysninger om vilkår og betingelser. Vinderen offentliggøres den 10. juni på www.HumansInvent.com. Praktikopholdet starter den 1. juli og varer to måneder. Held og lykke og husk - # GetItDownOnPaper

www.youtube.com/user/SharpEurope

For flere oplysninger
Birgitta Olsson, PR-chef Sharp Electronics Nordic, +46 70 644 4366

Sharp Electronics (Europe) Ltd. med hovedkontor i London er det europæiske datterselskab af japanske Sharp Corporation, der er globalt førende opfinder og producent af audiovisuelt udstyr, kommunikations-, miljø-, informations- og medicoprodukter. Virksomheden har 4.200 ansatte fordelt på 26 afdelinger i Europa. Omsætningen i regnskabsåret 2011-2012 var på 3.488.963.000 dollar. For flere oplysninger: www.sharp.eu.