Sharps nye app, Sharp AT TV, hjælper dig med at vælge den korrekte størrelse tv

Sharp har lanceret den første app til AR - augmented reality (forstærket virkelighed), der hjælper kunder med at vælge det perfekte tv over 50”. Appen kan downloades gratis. Det er et praktisk værktøj, specielt nu hvor Sharp udvider sit sortiment af storskærms tv. Appen benytter den nyeste AR-teknik, hvor brugerne kan visualisere en lang række 50 – 90” AQUOS-modeller i deres egen stue.

Appen, der både findes til iOS og Android, er en nem og sjov måde at se, hvordan forskellige skærmstørrelser ser ud på en væg eller fod. Brugerne kan svirpe mellem modellerne og gå rundt i stuen for at se, hvordan tv’et ser ud fra alle vinkler. Desuden kan man tage billeder af rummet og se, hvor det ser ud med tv’et placeret.

– Tv-apparaterne bliver stadig større, og med vores nye app kan du se, hvordan dit nye tv passer ind i dit hjem, før du køber det. Herved kan du i forvejen bestemme, hvor det skal placeres. For at få fuldt udbytte af et moderne, ultratyndt AQUOS LED-tv med høj opløsning kan afstanden til skærmen være helt ned til 2,5 meter, siger Per-Martin Öhman, nordisk produktchef for Sharp.

Sharps app tester den optimale afstand for det valgte storskærms tv med en guide til afstand, og man kan derefter klikke direkte videre til Sharps hjemmeside for at få detaljerede produktoplysninger om hver enkelt tv-model.

Sharps AQUOS LE857E-serie giver den bedste billedkvalitet og naturlige farver takket være tredje generations Quattron 3D og 800 Hz Active Motion teknologi, som kun findes tilgængelig fra Sharp.

Test appen hjemme
Gå ind på App Store eller Google Play og søg efter "SHARP AR TV". Udskriv og placer tv-markøren der, hvor du ønsker at placere dit storskærms tv. Start appen, og der vises et tv på skærmen, som om det fandtes i virkeligheden. Appen indeholder følgende funktioner:

• Vælg type montering (på fod eller på væg)
• Svirp til venstre eller højre for at ændre tv-model
• Vælg den ønskede skærmstørrelse fra 50 til 90”
• Visualiser dit ønskede storskærms AQUOS tv i din stue og gå rundt for at se, hvordan tv’et ser ud fra alle vinkler
• Tag fotos af den tænkte placering i stuen og udskriv
• Klik videre til Sharps hjemmeside for at få detaljerede produktoplysninger

For flere oplysninger
Per-Martin Öhman, nordisk produktchef for Sharp Electronics (Nordic) AB, 46 70 513 0514, permartin.ohman@sharp.eu,
Birgitta Olsson, PR-chef Sharp Electronics (Nordic) AB, 46 70 644 4366, birgitta.Olsson@sharp.eu

Sharp Electronics (Europe) Ltd. med hovedkontor i London er det europæiske datterselskab af japanske Sharp Corporation, der er globalt førende opfinder og producent af audiovisuelt udstyr, kommunikations-, miljø-, informations- og medicoprodukter. Virksomheden har 4.200 ansatte fordelt på 26 afdelinger i Europa. Omsætningen i regnskabsåret 2011-2012 var på 3.488.963.000 dollar. For flere oplysninger: www.sharp.eu.