Sharps nye soundbar giver 3D lyd til storskærms-tv

Sharp udvider sit lydsortiment til storskærms-tv med lanceringen af den nye, kompakte 2.1-kanals HT-SB60, der er markedets længste soundbar højttaler. Proportionerne og lydkvaliteten gør den til den perfekte lydpartner til Sharps store LED-tv AQUOS. Samlet giver de en enestående lyd- og billedoplevelse.

HT-SB60 har en imponerende effekt på 310 W (total RMS). Lyden leveres af 2 mellemtonehøjttalere og 1 dometweeter (160 Watt RMS) i hver ende samt en trådløs, aktiv, ekstern subwoofer (150 Watt RMS). De nyeste dekodere til Dolby Digital og DTS garanterer desuden en enestående lydkvalitet.

”Lyden gør, at du føler dig som en del af handlingen”
– Sharps nye soundbar-system er perfekt for alle, der ønsker en komplet surroundlyd uden at behøve at installere et stort og kompliceret lydanlæg. Kombinationen af et gigantisk tv, som Sharps nyeste AQUOS serie, og en HT-SB60 soundbar gør, at du føler, at du er en del af handlingen, siger Per-Martin Öhman, der er Sharps nordiske produktchef.

HT-SB60 er udstyret med en 3D ARC (Audio Return Channel) via HDMI-tilslutningen, som giver en realistisk 3D-lyd i forbindelse med et 3D AQUOS LED-tv, samtidig med at Arnis 3D-lydteknikken konverterer eksisterende lydkilder via normale stereohøjttaler til imponerende 3D-lyd.

Ledningsfri og kan tilsluttes hjemmets øvrige AV-udstyr
Den slanke HT-SB60 er ledningsfri og elegant designet i pianolak og med smarte monteringsmuligheder, uanset om du monterer den på væggen, over tv’et eller på en hylde. Lydstyrken justeres enten via tv’ets eller soundbarens fjernbetjening eller direkte på soundbaren. Den har desuden en analog lydindgang for tilslutning af det meste af husets AV-udstyr. Dertil kommer en automatisk tænd/sluk-funktion, som forhindrer unødig spild af strøm.

Sharp HT-SB60 soundbar kommer i forretningerne i løbet af denne måned.

Billeder: http://www.hbi.de/uploads/media/HT-SB60frontal.jpg; http://www.hbi.de/uploads/media/HT-SB60_full_frontal.jpg: http://www.hbi.de/uploads/media/HT-SB60_full_frontal_incl_60-_LCD_TV.jpg

For flere oplysninger
Per-Martin Öhman, nordisk produktchef for Sharp Electronics (Nordic) AB, 070 513 0514, permartin.ohman@sharp.eu,
Birgitta Olsson, PR-chef Sharp Electronics (Nordic) AB, 070 644 4366, birgitta.Olsson@sharp.eu

Sharp Electronics (Europe) Ltd. med hovedkontor i London er det europæiske datterselskab af japanske Sharp Corporation, der er globalt førende opfinder og producent af audiovisuelt udstyr, kommunikations-, miljø-, informations- og medicoprodukter. Virksomheden har 4.200 ansatte fordelt på 26 afdelinger i Europa. Omsætningen i regnskabsåret 2011-2012 var på 3.488.963.000 dollar. For flere oplysninger: www.sharp.eu.