Sharps sommertips på den store skærm

Uanset om du ser frem til at se VM i fodbold, Tour de France, EM i svømning eller tennis fra Wimbledon byder 2014 på en fantastisk sportssommer. Sharps detaljerige TV-teknologi giver dig alle oplevelserne hjemme i stuen.

Quattron Pro – mere detaljerig Full HD
Sharps Quattron Pro-serie (UQ10), der blev præsenteret på CES i januar, har den næste generations unikke 4-farveteknologi (RGBY), hvor en gul subpixel er tilføjet til standard RGB-pixlen. Takket være den nye skærm i Quattro Pro, der har 2,5 gange flere subpixels end en almindelig HD-skærm, kan UQ10 gengive billederne med 2,5 gange højere opløsning end Full HD.

Den nye teknologi betyder, at UQ10-modellerne er de eneste Full HD-TV på markedet, der kan gengive ægte Ultra HD-materiale (4K) via HDMI.

– Quattron Pro-serien gengiver mere end en milliard flere farvenuancer end et Full HD-TV, hvilket gør dem ideelle til at se sport. Farverne er klare og naturlige, og det er særlig tydeligt i gengivelsen af guld, gul, grøn, blå og brun, siger Per-Martin Öhman, produktchef hos Sharp Electronics (Nordic) AB.

UQ10-serien fås i tre forskellige størrelser: 60, 70 og 80 tommer.

Vejledende udsalgspris:
LC-60UQ10EN:   19.000 kr
LC-70UQ10EN:   27.000 kr
LC-80UQ10EN:   55.000 kr

Elegant design og smarte tilslutningsmuligheder: LE761-serien
LE761-serien er i et elegant design med en meget smal ramme, der bidrager til seeroplevelsen og passer perfekt ind i et moderne hjem. LE761-modellerne har en knivskarp billedkvalitet og smarte tilslutningsmuligheder (Sharp AQUOS NET+ portal og Sharp Smart Remote). Der medfølger fire par 3D-briller, som giver hele familien en unik biografoplevelse. LE761-serien fås i to størrelser: 42 og 50 tommer.

Vejledende udsalgspris:
LC-42LE761EN:   5000 kr
LC-50LE761EN:   7000 kr

Verdens største LED-HDTV: Sharp 90 tommer (2,29 meter)
LC-90LE757 anvender Sharps nyeste billedteknologi til at give en optimal oplevelse, uanset hvilken sport du ser. Billedkvaliteten er både skarp og klar.

Med et signal af høj kvalitet som f.eks. HDTV eller Blu-ray er en stor visningsafstand ikke længere nødvendig.
3,5 meter er nok til at få en flot seeroplevelse med dette LED-TV på 90 tommer (229 cm).

LE757 er udstyret med 200 Hz Active Motion-teknologi, så selv hurtige bevægelser vises skarpt og uden afbrydelser. Det er perfekt til actionfilm eller sport med mange hurtige kamerabevægelser. LC-90LE757 kan fås nu.

Vejledende udsalgspris: 69.999 kr

For flere oplysninger
Per-Martin Öhman, nordisk produktchef for Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 70 513 0514, permartin.ohman@sharp.eu,
Birgitta Olsson, PR-chef Sharp Electronics (Nordic) AB, +46 70 644 4366, birgitta.Olsson@sharp.eu