Lettere og mere smidig lodning

- Ny Turbojet fra Sievert

Den nye Turbojet fra svenske Sievert AB, som er udviklet til professionelle brugere der lodder metal, er 50 procent lettere end sin forgænger. Tilgængeligheden er også blevet forbedret, fordi brænderen nu kan rettes i alle retninger. Brænderen har cyklonflamme, en roterende flamme der vikler sig omkring rørene og sikrer en ekstra jævn varmefordeling. Sammen med den indbyggede trykregulator gør det den nye Turbojet særdeles velegnet til såvel hård- som blødlodning.

Sievert AB's Turbojet fås i to udgaver, en standardmodel med en enkelt cyklonbrænder og en med dobbelt brænder, Turbojet Twin. Begge modeller er udstyret med svirvelkoblinger, som gør det muligt at rotere brænderen 360 grader. Turbojet Twin har et ekstra svirvelpunkt, som desuden gør det muligt at rotere flammen og tilpasse den til arbejdsemnet.

Sikkerhed er altid højt prioriteret, når Sievert udvikler nye varmeværktøjer, og Turbojet er ingen undtagelse.

–     Vi har indbygget et nyudviklet dobbelt gasstopsystem for at minimere risikoen for lækager, siger Mikael Brelin, adm. dir. hos Sievert AB.

Cyklonflamme med høj ydeevne
Sieverts Turbojet har en indbygget trykregulator, der kan justeres op til 3,5 bar, og som giver en høj ydeevne, samtidig med at cyklonflammen bliver kompakt og stabil. Samlet set gør det den nye Turbojet særdeles velegnet til såvel blød- som hårdlodning på forskellige typer metaller og rør med en diameter op til 25 millimeter (1 tomme).

Frie hænder
Turbojet er tilpasset til håndfri anvendelse, hvor den placeres stående ved siden af det arbejdsemne, der skal opvarmes. Den bevægelige cyklonbrænder gør det nemt at justere flammen, før loddearbejdet påbegyndes. Det giver brugeren frie hænder til at udføre arbejdet.

Vægten er reduceret med 50 procent, fordi ventilhuset nu fremstilles i aluminium, samtidig med at cyklonbrænderen er fremstillet af rustfrit stål. Det giver bedre ergonomi for den professionelle bruger. Den automatiske piezo-tænding gør også livet lettere for brugeren.

Mikael Brelin afslutter:

–     Vi har en verdensomspændende organisation og et tæt samarbejde med professionelle brugere, som vi ved sætter pris på vores produkter. Det gør os sikre på, at vores nye Turbojet vil blive værdsat af fagfolk verden over.

Den nye Turbojet er udviklet med henblik på verdensmarkedet, og den fås med både europæisk og amerikansk tilslutning til gasbeholderen. For at sikre optimal ydeevne skal den altid anvendes sammen med Sieverts gasbeholdere MAPP, Ultramapp eller Propan.

For yderligere information, kontakt:

andersen & nielsen as

Flemming Z. Blicher
tlf.: (+45) 36 41 02 00
Meterbuen 2-4
DK-2740 Skovlunde
web.:  www.an.dk

Sievert AB

Niklas Orre
E-mail: niklas.orre@sievert.se
Telefon: +46 (0)8-629 22 41
Adresse: Box 1366, SE-171 26 Solna

Om Sievert AB

Sievert AB er en af verdens førende producenter af el- eller gasdrevet varmeværktøj til professionelle. Udvikling af virksomhedens produkter foregår i tæt samarbejde med kunder og partnere. Sieverts varmeværktøj og tilbehør anvendes af professionelle brugere over hele verden.

Sievert AB er totalleverandør af varmeværktøj og bestræber sig på altid at være den samarbejdspartner, som er nødvendig, for at virksomhedens kunder skal opnå størst mulig succes i deres arbejde. Kunderne findes inden for flere forskellige brancher såsom bygge & anlæg, elforsyning, telekom og VVS.

Forretningskonceptet er lige så enkelt, som det er indlysende: at udvikle, fremstille og levere innovativt værktøj og værktøjssystemer af høj kvalitet til alle typer lodde- og opvarmningsopgaver. Virksomhedens produkter skal altid være nemme at bruge og forenkle det daglige arbejde. Samtidig skal de være førende både ergonomisk og teknologisk.

Sievert AB, som blev grundlagt helt tilbage i 1882, er i dag en koncern med flere udenlandske datterselskaber og med salg i mere end 60 lande på 5 kontinenter. Virksomheden ledes fra hovedkontoret i Stockholm.

Citater

Mikael Brelin, adm. dir. hos Sievert AB