• SimCorp/

Et af de største europæiske livsforsikringsselskaber vælger SimCorp Dimension, og selskabet justerer forventningerne til resultatet for 2010

Report this content

SimCorp meddeler, at et stor globalt livsforsikringsselskab i Frankrig har valgt SimCorp Dimension til håndtering af dets investment management aktiviteter.

Med denne licensaftale har SimCorp indgået tre licensaftaler med nye kunder (ILF) i Q4 og den samlede ordreindgang for licenser i 2010 fra nye kunder er ca. EUR 14 mio. Af børsmeddelelse 09/2010 fremgik det, at selskabet forventede en ordreindgang fra nye kunder i intervallet mellem EUR 10 mio. og EUR 20 mio. Selvom ordreindgangen fra nye kunder er i overensstemmelse med selskabets forventninger, forventer SimCorp ikke at nå forventningerne med hensyn til omsætning og EBIT for 2010.

Selskabet regner nu med en omsætningsvækst mellem 2 % og 3 % mod tidligere 5 % til 10 % og en samlet vækst i forretningen omkring 6 % mod tidligere en forventning på omkring 10 %. Den lavere omsætningsvækst skyldes et lavere salg af tillægslicenser til eksisterende kunder og et lavere salg af konsulentydelser end tidligere forventet. EBIT-margin forventes nu at blive omkring 19 % mod tidligere mellem 20 % og 22 %. Det bemærkes, at tallene er forløbige, samt at SimCorps årsregnskab for 2010 udsendes 28. februar 2011.

Henvendelser vedrørende denne meddelelse rettes til:

Peter L. Ravn, Chief Executive Officer, SimCorp A/S (+45 3544 8800, +45 4076 1841) eller
Torben Munch, Executive Vice President, SimCorp A/S, (+45 3544 8800 / +45 2223 4789) eller
Niels Beck, Senior Vice President, SimCorp A/S (+45 3544 8800, +45 2270 1433) eller
Troels Philip Jensen, Managing Director, SimCorp Western Europe (+32 2213 3010, +32 49886 6600)