• SimCorp/

Generali vælger SimCorp Dimension som sin nye front-to-back investment management platform

Report this content

Denne meddelelse blev udsendt tidligere i dag kategoriseret som en ’Pressemeddelelse’. I overensstemmelse med SimCorps Investor Relations Policy er den rette kategorisering ’Selskabsmeddelelse’.

_ _ _

SimCorp meddeler, at man har underskrevet en stor ikke-abonnementsbaseret licensaftale med Generali, så dets asset management-selskab, Generali Investments, samt dets forsikringsselskaber i Italien og Frankrig kan bruge SimCorp Dimension som ny enterprise investment management-løsning.

Generali vil benytte SimCorp Dimension på tværs af front-, middle- og back-office og blandt andet udnytte SimCorp Dimensions integrerede IBOR (Investment Book of Record), investment accounting, data warehouse, reporting og portfolio management løsninger.

Bruce Hodges, Group Chief Information & Digital Officer hos Generali udtaler: “Aftalen med SimCorp vil styrke vores innovative færdigheder, så vi kan skabe højere operationel effektivitet og supportere fremtidig vækst. Vi ser frem til at arbejde sammen med dem om udrulningen af denne nye platform.”

SimCorp CEO, Klaus Holse, udtaler: “Dette er en vigtig ny kunde for os af flere grunde. For det første giver det os et brohoved til det italienske marked, hvor vi nu vil åbne et nyt kontor. For det andet, når en stor spiller som Generali underskriver en kontrakt på front-, middle-, og back-office på en gang, er det endnu en gang en bekræftelse af styrken i vores strategi om at tilbyde én integreret løsning. Vi ser meget frem til samarbejdet med Generali.”

Om Generali Group

The Generali Group er blandt verdens førende forsikringsvirksomheder med præmieindtægter på over EUR 74 milliarder in 2015. Med over 76.000 ansatte verden over til at servicere 55 millioner forsikrede i mere end 60 lande har gruppen en førende position på vesteuropæiske markeder og en tiltagende vigtig position i Central-Østeuropa og Asien. Generali var det eneste forsikringsselskab, som rangerede blandt verdens 50 dygtigste selskaber i 2015, ifølge MIT Technology Review. Generali Investments er hoved-asset manager for Generali Group og havde ved udgangen af oktober 2016 ca. EUR 450 milliarder under forvaltning (kilde: Generali Investments Europe SpA Società di gestione del risparmio).

Henvendelse vedrørende denne meddelelse rettes til:

Klaus Holse, Chief Executive Officer, SimCorp A/S (+45 3544 8802, +45 2326 0000)

Jochen Müller, Executive Vice President, SimCorp A/S (+45 3544 6477, +45 6040 6477)

Selskabsmeddelelse nr. 53/2016