Brændefyrede vildmarksbade er en voksende trend i Danmark

Report this content

Flere og flere danske husejere køber brændefyrede vildmarksbade. Mellem 2015 og 2018, har det skandinaviske firma Skargards set en betydelig stigning på næsten 50% i antallet af solgte vildmarksbade.

Efter deres grundlæggelse i 2007, begyndte firmaet Skargards at levere brændefyrede vildmarksbade til Danmark i 2009. Siden da er salgstallene steget markant. I dag er Danmark et af firmaets størreste markeder. Der er flere grunde til den stigende interesse. Brændefyrede vildmarksbade har været en del af den skandinaviske kultur i lang tid, men Skargards begyndte at producere en eksklusiv serie af produkter lavet af materialer i høj kvalitet og med et klart fokus på designet.

Dette gør deres vildmarksbade yderst interessante. Stifter af Skargards, Fredrik Hofgaard, ser endnu flere grunde i den danske livsstil.

“Danmark, og generelt set de skandinaviske lande, er kendte for deres tætte forbindelse til naturen. De flotte naturlandskaber og feriehuse udgør de perfekte beliggenheder for et brændefyret vildmarksbad”, siger Fredrik Hofgaard. En anden vigtig detalje er i følge ham vores samfund i dag.

“Den digitale teknologi er blevet så stor en del af vores hverdagsliv, at folk er begyndt at lede efter muligheder for at koble fra, og bruge kvalitetstid med deres nære”. Brændefyrede vildmarksbade kan realisere dette ønske. De skaber et afslappende øjeblik med familie og venner, og kan samtidig også bruges på en bæredygtig måde.

I fremtiden planlægger Skargards at øge denne trend, ved at tilføje flere brændefyrede vildmarksbade til flere haver i Danmark.

Kontaktdaten:

Carmen Flicke

carmen.flicke@skargards.com

Om Skargards

Siden 2007 har Skargards designet, produceret og leveret deres eksklusive brændefyrede vildmarksbade. Nu som førende producent i Europa, leverer det svenske firma dets produkter direkte til deres kunders’ hoveddør i 12 lande inklusiv Sverige, Norge, Danmark og Storbritannien. Innovative idéer, kvalitetsprodukter og elegant design gør Skargards speciel inden for markedet. Læs mere på www.skargards.com/dk

Tags:

Hurtige fakta

Tweet dette

Citater

Danmark, og generelt set de skandinaviske lande, er kendte for deres tætte forbindelse til naturen. De flotte naturlandskaber og feriehuse udgør de perfekte beliggenheder for et brændefyret vildmarksbad.
Fredrik Hofgaard, Stifter af Skargards
Den digitale teknologi er blevet så stor en del af vores hverdagsliv, at folk er begyndt at lede efter muligheder for at koble fra, og bruge kvalitetstid med deres nære.
Fredrik Hofgaard, Stifter af Skargards