• Skyscanner/

Ny statistik viser, hvilke turister der planlægger at besøge Danmark til efteråret: Danmark besøges mest af briter til efteråret

Report this content

Solfyldte sommerdage eller gråt efterårsvejr spiller ingen rolle for Danmarks største fans. Europas førende rejsesøgemotor Skyscanner.dk har udarbejdet en statistik over, hvilke nationaliteter der søger allermest efter flyvninger til netop Danmark. Resultatet viser, at Danmarkslisten toppes af briter efterfulgt af italienere.

Skyscanners statistik over antallet af søgninger på flyrejser til Danmark viser, hvem vores mest frekvente sommergæster var, og hvem vi kan forvente at få besøg af til efteråret. Allerstørst er interessen fra briterne – de toppede listen over flest flysøgninger til Danmark i løbet af sommeren og fortsætter med at vise størst interesse for rejser hertil i efteråret.

Tidligere på året gik Skyscanner.dk ud med en undersøgelse af, hvem der er verdens værste turister. Resultatet viser, at danskerne må forberede sig på det værste. Briterne fik nemlig den dårligste placering i undersøgelsen. Den primære årsag var, at de er fulde og uinteresserede i at forstå sproget i de lande, de rejser til.

På hitlisten over efterårets flysøgninger kan vi ud over de fulde briter vente besøg af italienere og tyskere, som kommer ind på henholdvis anden- og tredjepladsen over de nationaliteter, som planlægger et Danmarksbesøg til efteråret.

– Kærligheden mellem de britiske øer og Danmark er gensidig. Vi er to kulturer, som går vældig godt i spænd. Briterne er også et hårdhudet folkefærd, når det gælder rusk og regn, så det danske efterår er ikke noget, de viger tilbage for. Det er også dejligt, at italienerne, som er vant til et varmere klima, ligger helt i toppen, uanset årstiden, siger Linda Edstrand, der er Skandinavienchef hos Skyscanner.dk

Statistikken viser, at Danmark har trofaste gæster. På listen over sommerens og efterårets søgninger er der ingen større forandringer. Franskmændene, som ligger på sjettepladsen om sommeren, fravælger kulden og landet helt nede på en syvendeplads i efteråret. Fremover kan vi forvente flere irlændere på de danske gader, da de stjæler tiendepladsen fra Sverige, som falder helt ud af Top 10-listen over turister, som forventes at besøge Danmark via fly til efteråret.

– Det er interessant at se, at flere og flere turister får øjnene op for Danmark, også i efterårsmånederne. Når franskmændenes interesse køler af efter sommeren, kan vi i stedet vente os flere polske og irske gæster på flyene til Danmark. Det tyder på, at hverken vejret eller den stærke krone afskrækker turisterne fra at rejse til Danmark til efteråret, siger Linda Edstrand, der er Skandinavienchef hos Skyscanner.dk

TOP 10-LISTE: TURISTER, SOM HELST BESØGER DANMARK TIL EFTERÅRET, OG DANSKERNES MEST SØGTE REJSEMÅL

Søgninger på indgående fly juli/august 20111.        Storbritannien2.        Italien3.        Spanien4.        Tyskland5.        Holland6.        Frankrig7.        Polen8.        Grækenland9.        Norge10.      Sverige Søgninger på indgående fly september/oktober 20111.      Storbritannien2.      Italien3.      Spanien4.      Tyskland5.      Holland6.      Polen7.      Frankrig8.      Norge9.      Grækenland10.    Irland Top 10-liste: udgående fly fra Danmark i september/oktober 20111.      Spanien2.      Storbritannien3.      Italien4.      USA5.      Frankrig6.      Tyrkiet7.      Tyskland8.      Thailand9.      Grækenland10.    Portugal

Om statistikken

Statistikken bygger på gennemførte søgninger efter fly til og fra Danmark i perioden 01-01-2011 til 31-08-2011 på rejsesøgemotoren Skyscanner.dk

Læs mere om undersøgelsen om verdens værste og bedste turister her:

Kajsa Villman, Pressekontakt Skyscanner

kajsa@agency.se

Mobil: +46 (0)709 152 593

Hovednummer: +46 (0)8 410 818 00

Om Skyscanner

Skyscanner.dk er Europas førende site for billige flyrejser. Brug vores smarte værktøj, som søger på 600 flyselskaber for at finde de billigste dage at flyve på og de billigste destinationer at flyve til. Følg os på Twitter og Facebook.

Tags: