For at markere Earth Day 2022 styrker SodaStream yderligere sit engagement i at reducere brugen af engangsplastik og bruger David Hasselhoff som sin brand ambassador

For at markere Earth Day 2022 styrker SodaStream yderligere sit engagement i at reducere brugen af ​​engangsplastik og bruger David Hasselhoff som sin brand ambassador

Kfar Saba, Israel (april 2022) I april lancerer SodaStream sin Earth Day-kampagne anno 2022 featuring Baywatch-stjernen David Hasselhoff. Med kampagnen forbliver SodaStream tro mod sit miljøorienterede DNA og den lette tone. Virksomheden deler et vigtigt budskab for planeten, mens man på humoristisk vis hylder den ikoniske Baywatch-serie. I lighed med sin rolle i serien spiller David Hasselhoff livredder, men denne gang viser han, hvordan man redder havskildpadders liv ude i den virkelige verden.

Som følge af SodaStreams mangeårige mission om at reducere engangsplastaffald i verdenshavene, har virksomheden valgt at indgå et partnerskab med SEE Turtles - en NGO, der arbejder for at beskytte havskildpadder verden over. Havskildpadder er nøglearter i verdenshavene, og uden dem kan den naturlige orden i havet blive forstyrret. Gennem dette initiativ forpligter* SodaStream sig til at redde en havskildpadde-unge for hver SodaStream danskvandsmaskine, der bliver solgt på verdensplan i løbet af april måned.

"Som en del af SodaStreams miljøansvar og forpligtelse over for planeten, leder vi altid efter måder, hvorpå vi kan gøre endnu mere", forklarer SodaStreams globale CMO, Karin Schifter-Maor. “I år tog vi endnu et skridt i denne retning med vores største Jordens Dag-kampagne til dags dato, som vil løbe hele april måned, så hos SodaStream fejrer vi faktisk “Earth Day”.

"Jeg er beæret over at samarbejde med SodaStream og være en del af deres projekt om at beskytte miljøet ved at gøre opmærksom på den globale trussel mod havskildpadder og vores strande.  Dette er en sag, jeg virkelig tror på." siger David Hasselhoff. SodaStreams Earth Day-kampagne vil kunne hjælpe med at belyse vigtigheden i at sikre klodens overlevelse. Vi må hver især gøre vores del for at bidrage til en bæredygtig verden. Vores individuelle bidrag vil blive en del af en fælles mission, der går på at bygge et stærkt grundlag for at vende den truende trussel.

“SEE Turtles er begejstrede for at samarbejde med SodaStream og for at kunne redde havskildpadde-unger rundt om i verden og tilskynde til mindre plastaffald”, udtalte SEE Turtles administrerende direktør, Brad Nahill. "Gennem vores Billion Baby Turtles-program vil disse midler hjælpe lokalsamfundsbaserede bevaringsprogrammer ved mere end 20 vigtige ynglestrande fordelt over 16 lande."

*Ved at bidrage med indtægter fra hver eneste danskvandsmaskine solgt på verdensplan til SEE Turtles

Video link: https://youtu.be/ZFqmbCohf48

Andre SodaStream-initiativer for denne Earth Day:

SodaStream står ved sit løfte fra sidste Earht Day om at spare 78 milliarder engangsplasticflasker inden 2025.

Som en ekstra støtte til denne vidtgående kampagne lancerer SodaStream en enestående AR-oplevelse, hvor alle kan redde deres egen personlige virtuelle havskildpadde-unge og hjælpe den med sikkert at nå havet. David Hasselhoff var den første til at deltage i dette unikke initiativ.

Endelig opfordrer SodaStream sine medarbejdere over hele kloden til at fremme deres personlige engagement i planeten ved at give mulighed for at arbejde frivilligt, uddanne i og fremme bæredygtige værdier til de yngre generationer.

Om SodaStream

SodaStream er en del af PepsiCo og er et af verdens førende brands inden for danskvandsmaskiner. SodaStream gør det nemt for forbrugere at nyde endeløse lækre bobler derhjemme og samtidig hjælpe med at redde planeten. Sodastream-bobler er bedre for forbrugeren - sunde, nemme at lave, lette at tage med på farten - og bedre for planeten. De erstatter op til tusindvis af engangsplasticflasker med én genanvendelig SodaStream-flaske. Vil du vide mere om SodaStream, kan du besøge corp.sodastream.com og følge SodaStream på Facebook, Instagram og YouTube.

Om SEE Turtles:

SEE Turtles er en amerikansk-baseret non-profit organisation, der beskytter havskildpadder igennem bevaringsrejser og frivillige ture samt gennem uddannelsesprogrammer såsom Billion Baby Turtles og Too Rare To Wear samt ved at reklamere for inklusivitet i havskildpadde-samfundet. Deres prisvindende programmer hjælper med at redde havskildpadde-unger på vigtige ynglestrande rundt om i verden. SEE Turtles samarbejder med turistindustrien for at stoppe handlen med skildpaddeskjolde og uddanne studerende og rejsende i, hvordan man hjælper med at redde havskildpadder.

Pressekontakt:

Clara Ghighi