• Sofigate/

Sofigate og 3gamma fusionerer for at blive den førende virksomhed i Nordeuropa inden for IT-management

Report this content

Sofigate og 3gamma, der er de førende virksomheder inden for IT-management i henholdsvis Finland og Sverige, har den 6. februar 2017 gjort fælles front. Ved Sofigates opkøb af 3gamma får den fusionerede virksomhed 400 medarbejdere og en proforma omsætning på 50 millioner euro i 2016. I år 2020 forventer virksomheden at blive den førende servicevirksomhed inden for IT-management i Nordeuropa med hele 750 medarbejdere og en omsætning på 100 millioner euro.

Såvel Sofigate som 3gamma har oplevet succeshistorier om vækst i lidt forskellig retning. Sofigate har været pioner inden for IT-management siden 2003 og beskæftiger i øjeblikket 300 eksperter i Espoo, Tampere, Oulu og Stockholm. Sofigate har investeret i udviklingen af IT-managementkoncepter og -værktøjer, som er en integreret del af virksomhedens servicetilbud.

3gamma, grundlagt i 2008, leverer uafhængig konsulent- og rådgivningsservice på IT-området. Selskabet har fem kontorer i tre lande: Göteborg, Stockholm og Malmö, København og London. 3gamma beskæftiger i øjeblikket 100 IT-managementeksperter.

Sami Karkkila, CEO i Sofigate, udtaler: "Opkøbet af 3gamma er et vigtigt strategisk skridt på vores vej til at bive Nordeuropas førende IT-managementvirksomhed. Vores virksomhedskulturer og -værdier ligner ret meget hinanden, og vi kan tilbyde vores medarbejdere en unik vækstplatform, der får deres kompetencer og lidenskaber til at blomstre. Dette kommer vores kunder til gode, eftersom virksomhedernes tilbud og geografiske dækning supplerer hinanden. Sofigate og 3gamma er et perfekt match.”

I følge 3gammas administrerende direktør, Peter Wahlgren, er virksomheden parat til at gribe mulighederne på markedet sammen med Sofigate.

Peter Wahlgren udtaler: “Digitaliseringen får teknologimarkedet til at eksplodere. Traditionelle CIO-virksomheder er under transformation og fusionerer med CTO-virksomheder. Nye CDO-virksomheder har brug for kompetencer inden for teknologimanagement. Kunder søger en strategisk partner, der kan hjælpe dem med et konkret servicetilbud.”

Den fusionerede 3gamma & Sofigate-virksomhed kommer til at operere under Sofigates brand og vil betjene en imponerende klientportefølje såsom KONE, Nordea, Husqvarna, Ikea, Coor og PostNord.

Fotos: Link

Der fås yderligere oplysninger ved henvendelse til:

Johan Nybom
Inmema PR
johan.nybom@inmema.com
tlf. +46 73 660 81 75

Sofigate er en servicevirksomhed inden for IT-management med en stærk position inden for digitalisering af erhvervslivet og informationssamfundet i de nordiske lande. Vores ydelser, praksis og automatiseringsløsninger øger ledelsesproduktiviteten og hjælper med at digitalisere erhvervsvirksomhederne. Vi er på LSEG’s liste over 100 virksomheder til inspiration for Europa og beskæftiger 300 ”sofigators” i Espoo, Tampere, Oulu og Stockholm. Sofigate blev grundlagt i 2003, og vores omsætning var i 2015 på 27,9 millioner euro. Du kan finde flere oplysninger ved at gå ind på www.sofigate.com

3gamma leverer uafhængig konsulent- og rådgivningsservice på IT-området til brancheførende virksomheder på tværs af sektorer. Virksomheden opererer fra kontorer i Sverige, UK og Danmark. Vi arbejder tæt sammen med ledende medarbejdere, strateger og teknologer for at fremskynde vækst og gribe mulighederne i den digitale tidsalder. http://3gamma.com/

Tags: