Få ny viden til din virksomhed

Nyt samarbejde skaber unikke muligheder for virksomheder i Sorø Kommune. SDU Erhverv åbner Sorø-kontor og står klar til at hjælpe virksomhederne til øget viden og højtuddannede medarbejdere.

Fra 1. august vil Syddansk Universitets erhvervskontor, SDU Erhverv, en gang om ugen have fast plads i Energiens Hus i Sorø.

Her vil man som virksomhed kunne få vejledning om, hvordan man kan hente ny viden og friske kompetencer ind i virksomheden gennem et samarbejde med eksempelvis en specialestuderende eller en nyuddannet kandidat.

Erhvervschef i Sorø Kommune, Niels-Henrik Glisbjerg, siger:

– Jeg vil på det kraftigste opfordre virksomhederne til at gribe de muligheder, der ligger her. Det er veldokumenteret, at det kan give et solidt løft til både viden, omsætning og indtjening, hvis man får akademiske kompetencer ind i virksomheden. Og der findes altså mange måder at gøre det på, uden at det behøver koste virksomheden ret meget.

– At SDU Erhverv får kontor i Sorø Kommune er en kæmpe chance for de lokale virksomheder. Hvad enten man er inden for produktion eller service, hvad enten man er lille eller stor – så er det en mulighed for at få opkvalificeret sin virksomhed.

Læs mere om det nye samarbejde i Sorø Erhvervs magasin, som udkommer i morgen. Magasinet sendes direkte til 1900 virksomheder og kan læses på https://issuu.com/soroerhverv/docs/160404_sor___erhvervsmagasin_4-web.

Foruden det nye samarbejde med SDU Erhverv kan du læse om en række lokale B2B-virksomheder og om virksomheder, som nyder godt af Sorøs centrale beliggenhed lige ved motorvejen, som gør det let at komme ud til kunder over hele landet.

Erhvervschef i Sorø Kommune, Niels-Henrik Glisbjerg på telefon 29 32 56 92.