Stabil internetforbindelse skal sikre erhvervslivet i Sorø

Report this content

Alle skal have adgang til optimal internetforbindelse. ”Ellers bliver virksomhederne i landområderne afkoblet fra omverden og det vil have fatale konsekvenser for Sorøs erhvervsliv,” siger Michael von Bülow, næstformand i Sorø Erhvervsudviklingsråd.

Den 1. november 2013 skal alle virksomheder have en digital postkasse. ”Men hvordan skal det kunne lade sig gøre, hvis der ikke er nogen internetforbindelse der, hvor virksomheden ligger?”, siger Michael von Bülow.

Sorø Erhvervsudviklingsråd opfordrer derfor Sorø Kommune til at gå i dialog med teleudbyderne, så de kan etablere et mobilt net tilgængeligt for alle kommunens virksomheder og dermed efterkomme kravet om elektronisk postkasse.

Ifølge Dansk Energi vil det koste op mod 30 milliarder kr. at give alle danskere hurtigt og stabilt bredbåndsinternet. Samtlige borgmestre og regionsformænd i landet har derfor udtrykt ønske til regeringen om at handle på dette område. Erhvervsudviklingsrådet i Sorø bakker i høj grad op om dette ønske.

Estland foran Danmark
”I Estland er det tilsyneladende ikke noget problem at etablere et effektivt internet. Her kan man gå på nettet, uanset hvor i landet man befinder sig,” konstaterer Michael von Bülow, der var med Sorø Erhvervsråd på erhvervsdelegationsrejse til Estland i september 2013.

”Når Estland kan skaffe stabile og effektive internetforbindelser, bør det vel også kunne lade sig gøre i Danmark,” konkluderer Michael von Bülow.

Michael von Bülow, tlf. 5353 8118, e-mail: michael@pluz.nu

Tags: