SOS International kåret som verdens bedste assistanceorganisation

For fjerde gang på bare syv år er den nordisk ejede assistancevirksomhed SOS International kåret som verdens bedste på sit felt.

Nordisk ejede SOS International med hovedkontor i København blev for fjerde gang på syv år kåret som verdens bedste assistanceorganisation i kategorien ’Assistance/Claims Handler of the Year’. Det skete ved ITIJ Awards ceremoni i Budapest den 14. november, hvor SOS på ny modtog international hæder.

Prisuddelingen er arrangeret af det toneangivende globale branchemagasin International Travel Insurance Journal, som læses af flere end 20.000 branchefolk over hele verden. Prisen, som regnes for den globale rejseforsikringsbranches svar på filmbranchens Oscar, blev indstiftet i 2002, og SOS vandt i år foran to store europæiske assistancevirksomheder.

Sætter standarden
Administrerende direktør i SOS International, Bo Uggerhøj, ser hæderen som et skulderklap til både medarbejdere, kunder og ejere.

- Det er et stærkt felt af virksomheder fra hele verden, flere af dem mange gange større end SOS, som vi er oppe imod. Så det er naturligvis meget tilfredsstillende, at vi faktisk kan sige, at vi sætter standarden for branchen, siger Bo Uggerhøj.

Vokser i Norden
SOS International har i løbet af de seneste tre-fire år cementeret sin solide position i Norden. Det er sket gennem udvidelse af kerneforretningen, nye produkter og opkøb i de nordiske lande. Senest har SOS International overtaget danske Euro-Alarm og GMS (Global Medical Support) i Norge.

Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte Bo Uggerhøj på mobil 20 16 58 50 eller Jan Sander på mobil 40 15 71 27.
SOS International a/s er Nordens førende assistanceorganisation. SOS har siden 1961 formidlet service og assistance på vegne af majoriteten af nordiske forsikringsselskaber og ejes af de 24 førende nordiske forsikringsselskaber. Organisationens knap 600 medarbejdere repræsenterer nationaliteter, som tilsammen behersker over 30 forskellige sprog. SOS omsætter for ca. DKK 1.3 mia. og har domicil i København med datterselskaber i Sverige, Norge og Finland samt 26 lokale repræsentationer over hele kloden. SOS International tilbyder, ud over assistance, forskellige produkter og services inden for blandt andet sporing/overvågning, healthcare og crisis management. Mere information findes på www.sos.eu