SOS International sikrer hjemtransport fra skiferien

SOS International sikrer hjemtransport fra skiferien

Flere end 100 fly klar til at transportere tilskadekomne danskere hjem fra skiferien.

1000 pladser fordelt på 104 flyafgange i perioden fra den 13. januar til den 20. marts 2009 – det er hvad SOS har booket hos flyselskaberne SAS og Austrian Airlines med afgang fra Innsbruck, Wien, Geneve og München.

’Dette rekordstore antal pladser sikrer at de uheldige skiløbere samt deres pårørende ikke skal vente i flere dage på at komme hjem’, udtaler Susanne Holst, SOS’ ansvarlige for flytransporter. ’Antallet af bookede pladser afspejler endvidere at SOS håndterer langt de fleste danskeres hjemtransport via deres rejse- eller husstandsforsikring.’

’De fleste afgange er bemandet med både medicinske og ikke-medicinske ledsagere. Ud over ruteflyafgangene, har SOS forhåndskøbt et antal ambulanceflyvninger med Tyrol Air Ambulance til svært tilskadekomne skiløbere. Ambulancefly er flyvende intensivklinikker med læger og sygeplejersker ombord’, tilføjer Susanne Holst.

SOS sikrer også at den uheldige skiløber bliver hjulpet på destinationen i form af bl.a. transport til lufthavnen og hjælp med bagage gennem SOS’ lokale Alpekontorer i Schweiz/Østrig, Frankrig, Italien og Tyskland.

SOS’ alarmcentral er døgnåben og medarbejderne sidder klar til at hjælpe de nødstedte skiløbere og deres familier. Men det er vigtigt at huske på, at forudsætningen for at få hjælp til hjemtransport er, at man har tegnet den rette rejseforsikring.

For yderligere information, venligst kontakt Susanne Holst på 40257174 eller vicedirektør Jan Sander på 40157127.

SOS International a/s er Nordens førende assistanceorganisation og blev i 2008 for fjerde gang udnævnt til verdens bedste alarmcentral af det internationalt anerkendte brancheblad ITIJ. SOS har siden 1961 formidlet service og assistance på vegne af majoriteten af nordiske forsikringsselskaber og ejes af de 24 førende nordiske forsikringsselskaber. Organisationens mere end 650 medarbejdere repræsenterer 19 nationaliteter, som tilsammen behersker over 30 forskellige sprog. SOS har domicil i København med datterselskaber i Sverige og Finland og Norge samt 26 lokale repræsentationer fordelt over hele kloden. SOS International håndterer den danske offentlige rejsesygesikring og tilbyder udover person- og bilassistance forskellige produkter og services inden for blandt andet sporing/overvågning, health care og crisis management. Mere information findes på www.sos.eu