SOS verdens bedste til assistance

​Nordisk ejede SOS International for femte gang kåret som verdens bedste virksomhed til at tage sige af akut personlig assistance.

For femte gang på blot ni år er nordisk ejede SOS International kåret som verdens bedste assistancefirma for rejseforsikrede. Ved ITIJ Industry Awards den 11. november i Istanbul løb SOS med prisen i kategorien ‘Assistance/Claims Handler of the year’. Prisen er den globale rejseforsikringsbranches svar på filmbranchens Oscar.

Hidtil bedste højsæson
Sommerhøjsæsonen har været den hidtil bedste i assistancevirksomhedens snart 50-årige historie, siger Bo Uggerhøj. Antallet af opkald og sager har slået alle rekorder, men samtidig har svartid på telefoner og afvikling været tæt på optimal. Selv under forårets askesky, som lagde flere call centre ned, var SOS oven på situationen og fik afviklet de mange sager tilfredsstillende.

Fem priser taler for sig selv
Administrerende direktør i SOS International, Bo Uggerhøj, sender æren for den internationale hæder videre til medarbejdere, kunder og ejere. ”Fem priser taler for sig selv - dag efter dag og år efter år har vores medarbejdere sat standarden for branchen. Og sammen med ejere og kunder, som tror på os, har vi kunnet udvikle vores forretning,” siger Bo Uggerhøj.

Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte adm. direktør Bo Uggerhøj på mobil 20 16 58 50 eller direktør for SOS Travel Jan Sander på mobil 40 15 71 27.

SOS International a/s is the leading assistance organisation of the Nordic countries. Since 1961 SOS has rendered services and assistance on behalf of the majority of the Nordic insurance companies and it is owned by the leading Nordic insurance companies. The just under 700 employees of SOS represent 19 nationalities, which together master more than 30 different languages. SOS has a turnover of DKK 1.7 billion and is domiciled in Copenhagen with subsidiaries in Sweden, Norway and Finland. In addition, SOS has more than 20 local service offices all over the world. For further information please visit www.sos.eu