Henkel forlænger kontrakt med ledelsesmedlemmer

• Kontrakt med CEO Kasper Rørsted forlænget med fem år
  • Kontrakt med Executive Vice President for kosmetik- og toiletartikler Hans Van Bylen også forlænget med fem år

De ledende organer i Henkel AG & Co. KGaA har i dag offentliggjort en beslutning om at forlænge kontrakten for Kasper Rørsted, Chief Executive Officer og Hans Van Bylen, Executive Vice President for kosmetik- og toiletartikler, for endnu en periode på fem år.

“Vi glæder os over, at Henkel også fremover vil kunne nyde godt af Kasper Rørsteds erfaringer og ekspertise. Under hans ledelse som CEO siden 2008 har Henkel udviklet sig meget positivt. Det glæder os også at forlænge kontrakten med Hans Van Bylen, som har stået i spidsen for at skabe et særdeles godt resultat inden for forretningsområdet kosmetik- og toiletartikler i de seneste år. På vegne af aktionærforeningen og bestyrelsen ønsker Henkel dem begge, samt hele ledelsen, fortsat held og lykke med deres opgaver i Henkel, udtaler Dr. Simone Bagel-Trah, formand for aktionærforeningen og bestyrelsen.

Kasper Rørsted tiltrådte Henkel i 2005 som medlem af ledelsen og blev udnævnt til CEO i 2008. Hans Van Bylen tiltrådte Henkel i 1984 og blev udnævnt som medlem af ledelsen i 2005.

Tlf.: +46 10 480 76 11

Mail: dorothee.geisel@henkel.com

Henkel er en global virksomhed med markedsledende varemærker som Schwarzkopf, Poly Swing, Loctite og Pattex. Henkel har aktiviteter inden for tre forretningsområder: husholdningsprodukter, kosmetik og toiletartikler samt lim, tætning og overfladebehandling. Henkel har mere end 48.000 medarbejdere og er en "Fortune 500"-virksomhed. I 2010 havde Henkel-koncernen en omsætning på 15.092 mia. euro og et overskud på 1.862 mia. euro. Henkel har aktiviteter i 125 lande og er noteret på børsen i Frankfurt. Henkel Norden har omkring 430 medarbejdere i de fire nordiske lande og havde i 2010 en omsætning på 192 mio. euro.

Fotos kan downloades under Press & Media Relations på vores websted: http://www.henkel.com/press/management-12034.htm

www.henkel.dk