Spotlight Stock Market ekspanderer til Finland

Spotlight Stock Market har igennem længere tid oplevet en øget interesse fra finske virksomheder i forhold til notering på markedspladsen. For at imødekomme dette, men også for at kunne servicere de finske investorer, har Spotlight Stock Market besluttet at tilbyde handel i euro fra efteråret 2022. I dag handles der både i svenske, danske og norske kroner på markedspladsen.

”Den positive tone, der har præget dialogen med de finske virksomheder og investorer, har understreget behovet for at kunne servicere de finske interesser bedre, og muligheden for at handle i euro matcher vores udvidede fokus i Norden. Traditionelt har danske markedspladser været rettet mod danske investorer, svenske markedspladser mod svenske investorer og så videre. Det er nu lykkedes at skabe en egentlig nordisk markedsplads for nordiske investorer med mulighed for at handle i alle de lokale valutater”, siger Anders Kumlin, CEO for Spotlight Stock Market og forsætter:

”For Spotlight betyder det samtidigt, at vi reducerer vores risikoeksponering i tider, hvor børsklimaet fx er svagt på et marked men ikke nødvendigvis på de øvrige markeder. De finske initiativer styrker vores samlede nordiske setup til gavn for vores selskaber, investorerne og også for Spotlight,” afslutter Anders Kumlin.

For yderligere information
Anders Kumlin, CEO, Spotlight Stock Market
Mail: ak@spotlightstockmarket.com

Om Spotlight Stock Market
Spotlight er en markedsplads, hvor investorer og vækstvirksomheder mødes. Det er lettere og sikrere for selskaber at være noteret på Spotlight. Vi tilbyder en samlet løsning, der øger vores selskabers synlighed gennem et unikt samarbejde med medierne.
På Spotlight kan investorerne blive aktionærer i ca. 170 vækstvirksomheder fra forskellige brancher og lande, herunder selskaber som Freetrailer, Bahnhof og Synthetic MR.