• Steelscreen/

Med opkobet af Metalexplorer.com indtager Steelscreen forer-positionen i konsolideringen af Metal e-commerce markedsplad

Med opkøbet af Metalexplorer.com indtager Steelscreen fører-positionen i konsolideringen af Metal e-commerce markedsplader Steelscreen (www.steelscreen.com), den europæiske markedsplads for stål og metaller, fører an i den længe ventede konsolideringsfase indenfor stål og metal e-markedspladser med købet af danske Metalexplorer.com. Efter opkøbet af Metalexplorer.com har Steelscreen kurs mod mere end 1000 medlemmer, og købet styrker Steelscreen's dominerende position på det europæiske marked og status som uafhængig global aktør på det stærkt konkurrenceprægede marked for stål og metal e-commerce. Steelscreen's Adm. Direktør David Schelin udtaler "Købet af Metalexplorer.com tilføjer kritisk masse på det skandinaviske stål og metal e-commerce marked. Derudover er vi glade for, at ejeren og grundlæggeren af Metalexplorer.com Mikkel Henriksen indgår i Steelscreen's europæiske team. Han medbringer et stort kendskab til det danske stål og metal e-handelsmarked, og bliver et stærkt aktiv i Steelscreen's fortsatte vækst i såvel Skandinavien som i Europa." Steelscreen har en førende position på det europæiske business-to-business (B2B) e-commerce marked med en paneuropæisk tilstedeværelse og handelsomsætning på mere end 3,1 mill. Euro til dato. Derudover er der kontrakt på metal handler for yderligere 25 mill. Euro. De indgåede handler på Steelscreen repræsenterer handel med såvel Stål som Rustfrit og Aluminium, i formater som coils, rør og wire. Mikkel Henriksen, ejer og grundlægger af Metalexplorer.com siger "Steelscreen's køb af Metalexplorer.com og etablering på det danske marked kommer til at give den danske metalbranche et gevaldigt pust af dynamik, og kommende Steelscreen medlemmer kommer til at opleve en kraftigt forøget mulighed for at forbedre forretningsdriften væsentligt. Med Steelscreen er nye markeder, nye leverandører og nye kunder ikke længere væk end et museklik - og de virksomheder, der forstår at udnytte Steelscreen's teknologi, vil opleve en kraftig forbedring af forretningsdriften, som andre kun vil kunne drømme om." Købet af Metalexplorer.com og etableringen på det danske marked giver Steelscreen mulighed for at udvide markedspladsen med flere væsentlige aktører. Metalexplorer medlemmer som Roulunds Fabrikker A/S, Hydro Aluminium Tønder A/S og Mærsk Container Industri A/S, der alle repræsentere en stor købekraft, får således mulighed for benytte Steelscreen's dynamiske markedsplads til indkøb af metaller. Steelscreen (www.steelscreen.com) er den uafhængige europæiske markedsplads for handel med Stål, Rustfrit og Aluminium. Markedspladsen er indtil videre tilgængelig på 10 forskellige sprog, og tilbyder handel i alle standarder og alle væsentlige valutaer. Steelscreen agere ikke som mellemhandler, men som en kommunikations- og serviceformidler for virksomheder indenfor metalbranchen. Medlemmer drager fordel af Steelscreen's lavere handelsomkostninger, simplificerede rutiner, nemmere tilgang til nye markeder, bedre markedsoverblik og markedstransparens samt en række af værdiforøgende services til at forøge salget og forbedre indkøbet. Steelscreen er etableret med kontorer i Europa. Steelscreen har udviklet og understøtter i dag Metal-XML (www.metal-xml.org) - en åben industri standard for elektronisk kommunikation til integration mellem parter indenfor metalindustrien. ------------------------------------------------------------ Besoeg http://www.bit.se for mere information Foelgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/27/20000927BIT00200/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/27/20000927BIT00200/bit0002.pdf