Steelscreen lancerer ny unik e-business losning til metalindustrien

Steelscreen lancerer ny unik e-business løsning til metalindustrien Stockholm: 29 januar 2001 Steelscreen lancerer en ny version af e-business løsningen for rustfrit stål, handelsstål og Aluminium. Den nye version, Version 3.0, omfatter en unik produkt model, der gør handel med millioner af forskellige metal produkter muligt - hvilket er langt flere end hvad andre e-markedspladser kan tilbyde. Steelscreens version 3.0 præsentere også en række nye funktioner samt en stærkt forbedret user interface. Steelscreen har udviklet sig fra at være leverandør af en e-markedsplads for den Europæiske metalindustri, til at være en "communication hub", med fokus på hele værdikæden fra leverandør til kunde. Via en kombination af dyb viden om metalindustrien og state-of-the-art teknologi, har Steelscreen udviklet en markedsplads baseret på de unikke krav og behov fra metalindustrien. Med den nye handelsplatform har Steelscreen muliggjort salg af virksomhedsspecifikke e-handelsløsninger. Version 3.0 er designet for virksomheder indenfor metalindustrien med ønske om en in- house e-commerce løsning. "Vi har løbende udviklet vor markedsplads til at imødekomme metalindustriens behov, og er stolte af at kunne præsentere verdens mest avancerede e-business løsning for stål og aluminium produkter. Vi arbejder p.t. med flere industrielle virksomheder omkring implementeringen af virksomhedsspecifikke e-business løsninger baseret på vor platform. Vores nye markedspladsteknologi er blevet rigtig godt modtaget af metalindustrien", siger David Schelin, CEO Steelscreen. Designet på den nyligt udviklet produkt-model er bygget oven på en unik database for metal produkter, baseret på mere end 2.500 standarder, 30.000 kvaliteter, 280 produkt definitioner og tusinder af produkt formater, hvilket gør det muligt at specificere millioner af unikke metal produkter. Den nye produkt-model og de nye handelsfunktionaliteter, der muliggør handel med multiple ordrelinier og flere produkter i samme forespørgsel eller tilbud, gør Steelscreens nye e-markedsplads til den teknisk mest avancerede af sin slags. Steelscreen lancerer også funktionen "Open Market", der er en elektronisk opslagstavle, hvor købere og sælgere kan sende forespørgsler og tilbud op. "Open Market" funktionen gør det muligt for virksomheder hurtigt at nå ud til hidtil ukendte handelspartnere. Andre nye funktionaliteter gør det muligt at personalisere systemet til det enkelte medlem. Dette omfatter medlems- og produktfiltre, der sikre brugerne fokus på specifikke samhandelsmedlemmer og produkter, der lige netop er relevante for den specifikke virksomhed. Således for brugerne mulighed for selv at skræddersy markedspladsen lige præcis til deres behov og interesse. Steelscreen har i relation til markedspladsen udviklet en hel pakke af værdi forøgende services såsom en in-house metal nyheds service, online kunde service og metal specifikke integrationsløsninger. En vigtig del af Steelscreens integrations løsning er Metal XML, der er en åben industristandard for XML kommunikation indenfor stål- og metalindustrien. Metal XML er blevet mødt med stor entusiasme fra industrien, og har potentiale til at blive den globale standard for metal e-commerce kommunikation. Steelscreen (www.steelscreen.com) er den uafhængige europæiske markedsplads for handel med Stål, Rustfrit stål og Aluminium. Markedspladsen er indtil videre tilgængelig på 10 forskellige sprog, og tilbyder handel i alle standarder og alle væsentlige valutaer. Steelscreen agere ikke som mellemhandler, men som en kommunikations- og serviceformidler for virksomheder indenfor metalbranchen. Medlemmer drager fordel af Steelscreen's lavere handelsomkostninger, simplificerede rutiner, nemmere tilgang til nye markeder, bedre markedsoverblik og markedstransparens samt en række af værdiforøgende services til at forøge salget og forbedre indkøbet. Steelscreen er etableret med kontorer i Europa. Steelscreen har udviklet og understøtter i dag Metal-XML (www.metal-xml.org) - en åben industri standard for elektronisk kommunikation til integration mellem parter indenfor metalindustrien. ------------------------------------------------------------ Besoeg http://www.bit.se for mere information Foelgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/29/20010129BIT00850/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/29/20010129BIT00850/bit0002.pdf