Bruuns Galleri har medvind – nye og større butikker på vej

I Bruuns Galleri er der fuld gang i ombygninger og indflytninger i disse måneder, og Centrets ledelse ser med positive øjne på fremtiden.

”Vi er bestemt ikke blinde for, hvad der sker omkring os i vores branche, men der sker rigtig mange interessante ting for tiden her i Bruuns Galleri. Nye butikker åbner inden for kort tid, og andre af de veletablerede udvider med flere kvadratmeter, det ser jeg som et tegn på, Bruuns Galleri fortsat er en stærk og attraktiv shopping destination,” siger Claus Brændgaard, Regional Center manager i Bruuns Galleri.

Allerede torsdag d. 15. december er der grand opening af en stor flot NIKE store.

”Vi er utrolig glade for at et stort internationalt brand som Nike har valgt at åbne en Nike Store i Bruuns Galleri. Med Nike indenfor dørene, vil Bruuns Galleri være Aarhus’ største sportsunivers, da man i forvejen kan besøge hummel, JD Sports, Sport 24, Sportmaster, Footlocker, Skechers og SNEAX Store,” fortæller Claus Brændgaard.

Til sammen giver det mere end 3000 mmed sports fashion og sneakers.

Tre udvidelser er igangsat

Normal er vokset ud af de nuværende rammer og udvider med to nabobutikker. Normal får dermed et nyt samlede areal på 550 m2. Ombygningen er netop startet og forventes at stå klar primo februar 2023. Det vil fortsat være muligt at handle i Normal i Bruuns Galleri i byggeperioden.

På herretøjs-siden er der også udvidelser i sigte, da Kaufmann har planlagt at udvide med yderligere kvadratmeter, og dermed en endnu større butik end i dag.

Den sidste nyhed i rækken kommer fra skønhedssalonen Nails Gallery, der har succes og er derfor flyttet i større lokaler på 1. sal mellem Glitter og Kaufmann.

”Vi er rigtig glade og stolte over fortsat at kunne tiltrække nye stærke lejere til Bruuns Galleri, samtidig med at eksisterende lejere har haft ønske om at udvide deres butikker. Dertil har flere butikker valgt at opdatere deres eksisterende butikker inden for den seneste periode, her kan bl.a. nævnes: Name It, Telia, Bog & Ide, Bahne, Thiele, Søstrene Grene og Jysk. Dette er alt sammen med til at give vores kunder de rigtige tilbud og købsoplevelser,” påpeger Claus Brændgaard.

Bruuns Galleri åbnede i 2003, og siden da har centeret haft ca. 11 millioner besøgende om året, og trods de udefrakommende udfordringer, så forventer Claus Brændgaard, at man også i 2023 vil kunne opretholde besøgstallet på 11 millioner gæster.

FAKTA:

Nike åbner ny butik d. 15.12.2022

Normal udvider eksisterende butik til 550 m2. Ny butik står færdig primo feb. 2023

Kaufmann udvider butikken i foråret 2023

Nails Gallery er flyttet i større lokale den 1. december 2022 mellem Glitter og Kaufmann på 1. sal.

Mere end 11 millioner besøger hvert år Bruuns Galleri, det gør dermed centeret til det mest besøgte shoppingcenter i Danmark.

Yderligere informationer kontakt:

Claus Brændgaard, Regional Center Manager Bruuns Galleri Telefon: 41 90 02 25