Stena Line fortsætter udvidelse i Østersøen: Øger fragtkapaciteten på Travemünde-Liepaja-ruten med 40 procent i 2021

Report this content

København 2 november: Færgerederiet Stena Line har i dag annonceret en yderligere udvidelse af aktiviteter på tværs af Østersøområdet. I 2021 bliver de nuværende færger på Travemünde-Liepaja-ruten således erstattet af to moderne RoPax-færger. Det betyder yderligere 40 procent fragtkapacitet til ruten, forkortet overfartstid, en fast fartplan med 12 ugentlige afgange samt forbedrede faciliteter ombord.

Stena line er et af verdens førende færgerederier med 18 færgeruter i Europa. Tre af dem opererer på tværs af Østersøområdet. Nu styrker Stena Line sin position i Østersøen yderligere ved at annoncere endnu en udvidelse af aktiviteter i området i 2021. Det sker med indsættelsen af ​​to moderne RoPax-færger på ruten mellem Travemünde i Tyskland og Liepaja i Letland. Ruten, som Stena Line har opereret siden 2012, er i dag en vigtig del af det europæiske logistiske netværk, der forbinder Baltikum, Rusland og SNG-landene med Tyskland og resten af ​​Europa.

I midten af oktober annoncerede Stena Line en lignende udvidelse med indsættelsen af ​​to nye, større og moderne færger på ruten mellem Nynäshamn i Sverige og Ventspils i Letland i løbet af 2021. De to nye færger øger Stena Lines fragtkapacitet med 30 procent på ruten. Med udvidelserne på ruten mellem Travemünde og Liepjaja og på ruten mellem Nynäshamn og Ventspils styrker Stena Line dermed sin position i Østersøregionen yderligere.

”Vi har set en stigning i efterspørgslen fra vores kunder på tværs af Østersøområdet. Vi styrker nu vores position og kundetilbud yderligere med nye, moderne færger, mere kapacitet og en attraktiv oplevelse ombord på vores ruter til og fra Letland i 2021,” siger Johan Edelman, Trade Director Stena Rederi A/S och ansvarlig for Stena Lines lettiske ruter.

Ruten mellem Travemünde og Liepaja opereres i øjeblikket af de to søsterskibe Stena Gothica og Urd. I første halvdel af 2021 vil de blive erstattet af to moderne RoPax-færger, der endnu ikke er nævnt ved navn. De nye færger vil øge fragtkapaciteten på ruten med 40 procent, forkorte overfartstiden fra 27 til 20 timer og give en pålidelig transportservice med en fast fartplan på 12 ugentlige afgange på ruten – seks i hver retning.

”Dette vil forbedre servicen til vores fragtkunder yderligere – både til chaufførledsaget og uledsaget gods såvel som intermodale løsninger,” siger Oskars Osis, Freight Commercial Manager Baltic Sea North.

De nye færger vil også have forbedrede faciliteter ombord, ligesom antallet af kahytter øges, hvilket gør ruten til et attraktivt valg for transport og rejser mellem de baltiske lande og Tyskland.

For mere information, kontakt venligst:

Stena Line Group Press Office på telefon: +46 (0)31 85 85 32 eller mail: press@stenaline.com.

Stena Line´s Baltic Sea operation on the routes Ventspils (Latvia) - Nynäshamn (Sweden) and Liepaja (Latvia) - Travemünde (Germany) is managed by Stena Rederi A/S, a consolidation of Stena AB’s Danish ferry and shipping activities in Hellerup. Stena Line is one of Europe's leading ferry companies with 36 vessels and 18 routes in Northern Europe. Stena Line is part of the Stena AB Group, which has about 16 000 employees and an annual turnover of around 37 billion SEK.

Hurtige fakta

Tweet dette