• Stena Metall/

Stena Metall starter Stena Confidential - nyt selskab indenfor sikker håndtering af fortrolige materialer

Stena Metall har startet et nyt selskab indenfor koncernen, Stena Confidential, som i første omgang vil have aktiviteter i Sverige, Norge, Danmark og snart også i Finland og Polen.

- Der er øget efterspørgsel efter sikre, sporbare og cirkulære ydelser. Stena Confidential giver os de rigtige forudsætninger for at fortsætte med at udvikle markedsledende ydelser, som møder det kunderne efterspørger, udtaler Kristofer Sundsgård, koncernchef for Stena Metall.

- Som følge af mere kompleks lovgivning og et øget behov for virksomheder for at sikre deres personfølsomme og fortrolige informationer, ser vi en stadig større efterspørgsel efter håndtering af fortrolige materialer. Det gør, at vi har en stærk tro på, at der er de rette forudsætninger for at tage en position på markedet, og gennem samarbejde med Stena Recycling har vi forudsætningerne for at hjælpe kunder på alle markeder, siger Linus Larsson, CEO for Stena Confidential.

Målsætningen for Stena Confidential er at være det oplagte valg for sikker og sporbar destruktion og at være i front når det gælder cirkularitet inden for håndtering af fortroligt materiale.

- Som eksperter indenfor sikkerhed skaber vi skræddersyede løsninger, tilpasset forskellige  virksomhedstypers behov. Vi afhenter og håndterer følsomt materiale med stor omhu indtil informationerne er helt slettet, og det fysiske materiale er genanvendt og forædlet. Vi har også effektive logistikløsninger, der bidrager til lavere CO2-udslip, siger Linus Larsson.

Kerneaktiviteten er at bistå kunder med sikker destruktion, sletning og håndtering af fortrolig information. I takt med at samfundet bliver mere og mere digitaliseret udvikler Stena Confidentials aktiviteter sig også.

For at opbygge vores position lægger vi mange ressourcer i produktudvikling med fokus på digitalisering. Gennem dette og ved at samle vores service under et brand, skaber vi et meget stærkt udvalg af produkter og ydelser, siger Linus Larsson.

For yderligere information kontakt Linus Larsson, linus.larsson@stenaconfidential.com, +46 10 445 00 00.