• STENOCARE/

STENOCARE bekræfter guidance og rapporterer om begrænsede kapitalbehov forud for den første warranttegning (TO1), der starter den 6. december 2023

STENOCARE A/S
NASDAQ FIRST NORTH, DANMARK

TICKER: STENO

Bekræftelse af forventningerne til 2023: I sidste uge gennemførte STENOCARE den største leverance til det danske hjemmemarked til dato. Leverancen er ca. 30% større end den tidligere rekord i Danmark og dækker patientbehovet i et kvartal. STENOCARE opfylder dermed sin forpligtelse til forsyningssikkerhed og fastholder sin rekordhøje guidance for 2023 og forventningerne til 4. Kvartal 2023.

Bekræftelse af prognosen for break-even i 2024: STENOCARE har opbygget et omfattende katalog af initiativer og aktiver, som tilsammen danner grundlag for den forventede fortsatte vækst i 2024. Disse omfatter bl.a. a) godkendelse og markedsintroduktion af det tredje produkt i Danmark, b) salgsinitiativer for fremgang på de 5 internationale markeder, c) lancering af yderligere internationale markeder og produkter, d) lancering af online klinik i Storbritannien, e) introduktion af næste generations produkter baseret på patenteret teknologi og f) igangsættelse af salg fra STENOCAREs egen dyrkningsfacilitet. STENOCARE forventer således, at den igangværende omsætningsvækst (som bekræftet ovenfor og i Q3-23-rapporten) vil fortsætte i 2024 mod målet om 15 mDKK i salg for hele året 2024, svarende til en vækst på mere end 100% i 2024 og med en deraf følgende forventet break-even i løbet af 2024.

Begrænset kapitalbehov: Den positive udvikling betyder, at STENOCAREs samlede kapitalbehov frem til det forventede break-even i 2024 nu er estimeret til kun ca. 3 mDKK. Dertil kommer, at den gæld på ca. 8,5 mDKK, som er tilbage efter den vellykkede emission og lånekonvertering på i alt 15 mDKK i sommeren 2023, skal refinansieres i 2024. Dette falder belejligt sammen med de forbedrede operationelle pengestrømme og kreditværdighed, der forventes at følge med det forventede break-even i 2024.

TO1-warrant (fra onsdag den 6. december 2023): STENOCARE ser flere kilder til at dække dette begrænsede behov. Herunder provenuet fra udnyttelsen af de nuværende TO1- og TO2-warrants (juni 2024). Investorer, der måtte ønske at deltage i disse warrantudstedelser, opfordres til at søge information på https://stenocare.com/investor-relations. Yderligere information vil blive udsendt i de kommende dage.

Thomas Skovlund Schnegelsberg, CEO og medstifter af STENOCARE udtaler: "Jeg er meget glad for, at vi nu - efter samlede investeringer på ca. 100 mDKK siden starten i 2018 - er tæt på selvbærende drift. Der er kun få spillere inden for medicinsk cannabis, der har nået denne vigtige milepæl. Vi vil fortsætte med at arbejde hen imod europæisk markedslederskab og imod betjening af de millioner af patienter, der kan drage fordel af behandling med medicinsk cannabis i farmaceutisk kvalitet."

Tilmeld dig Stenocare-nyheder her: https://stenocare.com/subscribe-for-newsletter/ for automatisk at modtage de seneste nyheder og informationer om virksomheden.

For yderligere information om STENOCARE, kontakt venligst:
Thomas Skovlund Schnegelsberg, CEO Tlf: +45 31770060 E-mail: presse@stenocare.com

Om STENOCARE A/S
Stenocare blev grundlagt i 2017 med det formål at levere receptbaseret medicinsk cannabis til patienter i Danmark og internationalt. Virksomheden var den første til at modtage Lægemiddelstyrelsens tilladelse til at importere, distribuere samt dyrke og producere medicinsk cannabis. Stenocare indkøber sine produkter fra en række nøje udvalgte internationale kvalitetsleverandører og driver et unikt, indendørs dyrkningsanlæg i Danmark.

www.stenocare.com www.stenocare.dk