DFDS TRANSPORT satser på digitale dokumenter fra IBM/StreamServe

DFDS TRANSPORT satser på digitale dokumenter fra IBM/StreamServe Det danske Transportselskab DFDS Transport investerer i moderne IT- infrastruktur fra IMB/StreamServe. I løbet af de næste to år er målsætningen for DFDS Transport, at de via en ny platform med hardware og software kan komme ud til 40% af kunderne med digitale fakturaer. Hvilket kan indebære omkostningsbesparelser på ca. 20 mill. kroner i posthåndtering. Hvert år udsender DFDS Transport otte millioner kundefakturaer. - Digitale fakturaer er godt både for miljøet og for vores kunder, siger Carsten Kjelde hos DFDS Transport. De er hurtigere og mere omkostningseffektive end papirfakturaer, der sendes med posten. Alle vinder på det. Samarbejdet med IBM og StreamServe betyder, at DFDS Transport satser på at blive endnu mere digital i den daglige kontakt med kunderne. Den nye løsning med digitale fakturaer kommer samtidig med, at DFDS Transport installerer en ny hardwareplatform fra IBM. - Vi ser det desuden som en stor fordel, at kunderne selv kan vælge, hvilke digitale formater de ønsker fakturaerne i, så de passer ind i deres respektive IT-systemer, fortsætter Carsten Kjelde. Den nye infrastruktur, som IBM/StreamServe indfører, omfatter blandt andet også internetbaseret stregkodemærkning af en stigende andel af de 20 millioner pakker, som DFDS Transport årligt fragter, samt nye udskrifts- og faxløsninger. Programsoftwaren "StreamServe Business Communication Platform" er central for løsningen der kommer til at yde service på tusindvis af printere verden over. - DFDS Transport er et selskab, der beskæftiger 10.000 mennesker og samarbejder med mange underleverandører, siger Finn Bechwith hos StreamServe. Det stiller ekstreme krav til dynamikken i denne type løsninger. Sammen indfører eksperterne fra IBM og DFDS Transport derfor en infrastruktur, der tilpasser sig og vokser i takt med de nye krav, som det omgivende samfund hele tiden stiller. StreamServe håndterer hele den forretningskritiske kommunikation til og fra de store virksomheds- og faktureringssystemer. Uafhængigt af platformen automatiserer og effektiviserer StreamServe den daglige kommunikation, dvs. alt lige fra traditionelle breve til e-mail og XML- dokumenter. StreamServe grundlagdes i Sverige i 1995 og er på kort tid vokset til at være en koncern med over 3.500 virksomhedskunder. Der er datterselskaber i USA og syv europæiske lande samt Singapore. StreamServe har et nært samarbejde med førende leverandører af virksomhedssystemer, bl.a. IFS, SAP, Oracle, Intentia, Baan, IBS og Scala. StreamServe har desuden et globalt samarbejde med IBM. Se også www.streamserve.com. Kontakt Carsten Kjelde Stefan Blomqvist, vice president i StreamServe Europe & Asia: + 46(0)8 686 85 47, +46 (0)70 - 686 85 47, stefan.blomqvist@streamserve.com Finn Beckwith, Streamserve Danmark: +45 40 43 37 05, + 45 (0)70 20 90 06, finn.beckwith@streamserve.com ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/17/20030617BIT00230/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/17/20030617BIT00230/wkr0002.pdf