Rundvisning på Christiania med kendt forfatter og christianit

Report this content

Sommeren igennem kan man komme på debatrundvisning på Christiania med forfatteren Per Smidl og den mangeårige christianit Joker. Den første tur finder sted torsdag den 21. juni og indledes med et pressemøde.

Fremover kan man få en helt særlig debatrundvisning på Christiania, hvor den mangeårige christianit Joker guider rundt til stederne fra romanen ”Skurvogn 537 Christiania”, og forfatteren Per Smidl lægger op til debat om nogle af tidens varmeste emner: friheden, individet og staten.

Rundvisningerne finder sted torsdage kl. 11 og udgår fra Galopperiet på Christiania. Det koster 40 kr./person at deltage og alle er velkomne, så snart man har tilmeldt sig. Der kan også arrangeres ture for større grupper. Dette skal dog aftales på forhånd med Joker. Tilmelding hos Joker på joker@christianiaooo.dk

Afsættet for rundvisningerne er Per Smidls roman ”Skurvogn 537 Christiania”, som udkom efteråret 2011. Romanen handler om Andreas Stein, som sælger sin andelslejlighed midt i København for at bytte den ud med livet på Christiania.

Per Smidl boede selv i en skurvogn på Christiania fra 1980-82. Han har bl.a. også skrevet den kontroversielle bog ”Velfærdets offerblod”, som udkom i 1996. Bogen er et forsvar for individet imod overgreb fra staten, og den skabte stor debat i Danmark.

I sin nye roman lægger Per Smidl igen op til debat, og nu bliver det muligt for læserne at møde forfatteren, opleve stederne og debattere nogle af bogens emner.

Der er pressemøde den 21.06.12 kl. 11 foran Galopperiet på Christiania, hvor vi vil fortælle mere om den nye mulighed for at få en debatrundvisning på Christiania. Per Smidl og Joker vil være til stede.

Kontakt os hvis du har brug for et læseeksemplar af ”Skurvogn 537 Christiania”.

Fiction Works ApS Høstvej 4E 2800 Kgs., Lyngby Danmark   +45 6019 1425        www.fictionworks.dk

Tags:

Hurtige fakta

Pressemøde den 21.06.12 kl. 11 foran Galopperiet på Christiania, hvor vi vil fortælle mere om den nye mulighed for at få en debatrundvisning på Christiania. Per Smidl, som har skrevet ”Skurvogn 537 Christiania
Tweet dette