Swebus indsætter ekstra busser under håndbold-VM

Swebus satser på håndbold-VM, der starter i dag, og indsætter ialt 88 afgange til Sveriges gruppespilskampe i Göteborg. Desuden indsætter Swebus ekstra afgange til håndboldfans på vej fra Oslo til Linköping og Norrköping, hvor Norge spiller sine gruppespilskampe.

Sverige spiller sine kampe i Göteborg den 13., den 17., den 18. og den 20. januar. Ekstrabusserne i Östergötland er indsat for at give bedre forbindelser først og fremmest fra Oslo via Örebro til kampene i gruppe B i Norrköping og Linköping den 14., den 15., den 17., den 18. og den 20 januar.

- Herrernes VM i håndbold er en meget stor begivenhed, og derfor regner vi med, at der er mange, som ønsker at rejse mellem de byer, der arrangerer kampe rundt om i Sverige, siger Ingvar Ryggesjö, pressechef hos Swebus. Vi har sat ekstra afgange ind, for at det skal være enklere for de norske tilhængere at komme med til kampene.

De ekstra afgange til kampene i gruppe B kører på følgende tidspunkter:

Örebro - Linköping 14.00 - 16.45
Bussen standser også i Kävesta, Pålsboda, Hävestad, Finnspång og Norrköping.

Linköping - Örebro 22.15 - 0.55.
Bussen standser også i Norrköping, Finnspång, Hävestad, Pålsboda og Kävesta.

Håndbold-VM starter i dag og fortsætter frem til og med den 30. januar. Til finalen, der spilles i Malmö, kører Swebus med 17 afgange. Få flere oplysninger om begivenheden på www.handball2011.com

For further information, please contact:
Ingvar Ryggesjö, Swebus press officer,
Phone: 46 (0)70-187 11 33, e-mail:
ingvar.ryggesjo@swebus.se
Swebus press office: 46 (0)701-87 12 00

About Swebus
Swebus is the largest inter-regional bus operator in Sweden and runs express bus routes, airport bus services with Airport Transfer and private hire coaches. The company has over two million passengers a year on 10,000 departures a week. Swebus runs buses to about 150 destinations from Mora and Oslo in the north to Skåne and Copenhagen in the south. Swebus also works with other bus companies on routes to Norrland and Europe. All Swebus’ express bus routes have gained the Good Environmental Choice ecolabel and there is free internet access on board. Swebus is part of Nobina AB, the Nordic leader in public bus transport. Read more and buy your ticket at www.swebus.se.