Swebus starter kollektiv trafik til Ullared

Swebus lancerer nye buslinjer fra Skåne og Göteborg til Ullared. Med mange rejsende, der kommer langvejs fra, og med ialt 4,5 millioner kunder om året er behovet for kollektive trafikmidler til varehuset Gekås Ullared blevet stort. De nye buslinjer giver desuden mere bustrafik mellem flere byer i Skåne. Den første tur afgår den 24. april.

- Vi synes, at det er meget positivt, at Swebus nu satser på kollektiv trafik hertil. Det giver mange flere muligheder for, at kunderne på en billig og miljøvenlig måde kan komme til os i Ullared, siger Boris Lennerhov, der er adm.dir. i Gekås Ullared.

De nye buslinjer til Ullared afgår fra Göteborg og Malmö. På vejen til Ullared gør busserne fra Malmö stop på vejen i Lund, Landskrona, Helsingborg og Ängelholm. I Göteborg vil bussen gøre holdt i flere forstæder, f.eks. Angered og Frölunda.

- Det er fantastisk spændende, at vi nu skal til at køre shoppinghungrende passagerer til Ullared. Vi har store bagagerum, hvor der er plads til alle deres poser med gode fund, siger Ingvar Ryggesjö, pressechef for Swebus. Hidtil har der ikke været nogen kollektiv trafik overhovedet fra byerne uden for Hallands län til Ullared, selv om stadig flere mennesker ønsker at køre dertil enkelt og billigt. Ullared har faktisk gennem længere tid været det oftest nævnte ønske om en ny rejsedestination fra vores rejsende.

Billetterne til busturene bliver tilgængelige gennem Swebus' normale bookingsystem og linjenet. Det betyder, at de rejsende også kan købe billet til ture mellem to byer på vejen på de nye busruter. Det gælder f.eks. mellem Landskrona og Ängelholm.

- Det bliver desuden en anden måde at udvikle udbudet af kollektiv trafik på i samarbejde med erhvervslivet, siger Ingvar Ryggesjö. Initiativet giver jo ikke kun flere kollektivpassagerer til Ullared, men også mellem flere byer i Skåne. Det er en ny og meget vigtig måde at øge trafikken på med de kollektive midler i Sverige.

Prisen på en enkeltbillet til voksne er henholdsvis 89 kr. for en rejse fra Göteborg til Ullared og 119 kr. for en rejse mellem Malmö og Ullared. Pensionister, studerende, unge og børn får rabat. Turene på de nye buslinjer er til salg fra og med i dag på www.swebus.se.

Få flere oplysninger ved at kontakte:
Ingvar Ryggesjö, pressechef i Swebus,
tlf: 070-187 11 33, e-mail: ingvar.ryggesjo@swebus.se

Boris Lennerhov, adm.dir. Gekås Ullared: 070-5380390

Swebus pressetjeneste: 0701-87 12 00

For yderligere information, kontakt venligst:
Ingvar Ryggesjö, pressechef hos Swebus,
tlf.: 46 (0)70-187 11 33,
e-mail: ingvar.ryggesjo@swebus.se
Swebus pressetelefon: 46 (0)701-87 12 00

Swebus er Sveriges førende hurtigbusvirksomhed med mere end 10.000 afgange per uge. Swebus tilbyder rejser til ca. 150 steder i Sverige samt til København, Oslo og det øvrige Europa. Virksomheden tilbyder også lufthavnstransfer, eventrejser og chartret trafik. Hvert år bliver der gennemført mere end to millioner rejser med Swebus. Alle virksomhedens hurtigbusrejser er mærket med den svenske naturfredningsforenings miljømærke "Bra miljöval", og der er gratis internet om bord på Swebus' busser. Læs mere og køb din rejse direkte på www.swebus.se.

Swebus er en del af Nobina koncernen, Nordens største aktør inden for persontrafik med bus. Virksomheden beskæftiger sig med kontraktbaserede regionale rejser i Sverige, Danmark, Norge og Finland samt interregionale rejser i eget regi via Swebus. Nobina koncernen har en omsætning på godt SEK 6 milliarder kroner, har 3.500 busser i drift og er med godt 260 millioner rejser per år et af Nordeuropas største persontrafikselskaber. Yderligere information finder du på www.nobina.com.