Joacim Lorentsson ny bestyrelsesformand i SWIRA

Report this content

Joacim Lorentsson, nordisk salgschef hos Kuka Nordic AB, er blevet valgt som bestyrelsesformand i Swedish Industrial Robot Association (Swira).

– Det er både ærefuldt og inspirerende at få det tillidshverv at lede foreningens arbejde, siger Joacim Lorentsson.

Swiras målsætning er klar og tydelig, konstaterer Joacim. Den er baseret på det faktum, at udbredelse og korrekt anvendelse af industrirobotter er nødvendigt for at sikre økonomien og konkurrencedygtigheden i svensk industri.  Endvidere er mulighederne med robotter større i dag end tidligere.

– Blandt andet er det med moderne multifunktionelle robotter og standardiserede applikationer ofte lønsomt selv for mindre virksomheder med små produktionsserier at investere i robotløsninger, siger Joacim Lorentsson.

Blandt konkrete aktiviteter, som foreningen har planer om, kan nævnes en robotkonference i november 2015.

– Vi afholdt en konference i 2013, som blev så positivt modtaget, at det er naturligt for os at arrangere en ny til næste efterår, udtaler Joacim Lorentsson.

Joacim Lorentsson
E-mail: joacim.lorentsson@kuka.se

About SWIRA:
The Swedish Industrial Robot Association (SWIRA) is a trade association with the aim to stimulate the development and use of robotics, and to be a unifying forum for stakeholders in the Swedish robotic automation business. SWIRA currently has about 25 members including academic institutions. SWIRA is a member of IFR International Federation of Robotics.

Tags:

Citater

Blandt andet er det med moderne multifunktionelle robotter og standardiserede applikationer ofte lønsomt selv for mindre virksomheder med små produktionsserier at investere i robotløsninger.
Joacim Lorentsson