Fynske TDC'ere hjalp Røde Kors i arbejdstiden

Fynske TDC'ere hjalp Røde Kors i arbejdstiden I aftes blev i alt 17 TDC-ansatte siddende på kontorstolen, da arbejdsdagen var slut. Årsagen var, at de som led i TDC's partnerskab med Dansk Røde Kors havde meldt sig frivilligt til at hverve indsamlere til landsindsamlingen den 4. oktober. Hvervningen foregik fra TDC's kontorer på Klingenberg i Odense og var en del af TDC's såkaldte tidsbank, hvor medarbejdere kan bruge arbejdstimer på frivillige projekter. Og resultatet af det frivillige arbejde var overbevisende: Det lykkedes at skaffe i alt 216 fynske indsamlere. Susanne Martini, der var en af TDC'erne ved telefonen, var glad for at kunne hjælpe: "Det er rigtig dejligt at kunne støtte en god sag og rigtig godt, at TDC giver mulighed for at man kan få en anderledes oplevelse fra sit normale arbejde." I gennemsnit skaffer en indsamler omkring 1.000 kroner til Dansk Røde Kors ved en landsindsmaling. Der er altså udsigt til at få ganske mange fynske kroner ind ved næste landsindsamling. Det glæder indsamlingskoordinator Tine Brendstrup fra Dansk Røde Kors: "Det er et helt fantastisk resultat. Med deres indsats I aften har de TDC-ansatte skaffet mere end 200.000 kr til Dansk Røde Kors' hjælpearbejde både i udlandet og i Danmark". Yderligere informationer TDC Presse, tlf. 70203510 www.tdc.dk/presse