Konfirmanderne vil have kompakt underholdning

Konfirmanderne vil have kompakt underholdning
Forbrugerelektronik har traditionelt stået højt på ønskesedlen hos de danske konfirmander. Det gælder også i år, hvor TDC’s butikker tydeligt kan mærke, at vi nu er trådt ind i konfirmations-sæsonen.

”Konfirmanderne i 2009 ser ud til at skulle have underholdning i kompakt og transportabel form. Produkter som musik-mobiler, små kompakte bærbare pc'er og TV med indbygget DVD-afspiller ligger ekstraordinært højt på salgsli-sterne i vores butikker i april måned.” Sådan forklarer Jesper Theill Eriksen, direktør i TDC Privat.

Musikmobilernes popularitet hos konfirmanderne forklarer Jesper Theill Erik-sen med TDC’s musiktjeneste PLAY.

”Det er oplagt, at muligheden for ubegrænset musik via TDC PLAY er med til at gøre musik-mobiler og de kompakte bærbare med PLAY-adgang via mobilt bredbånd populære hos en meget musikforbrugende målgruppe som konfir-mander. Mens det gennemsnitligt set er omkring 15 pct. Af befolkningen, der bruger mobilen som musikafspiller, er det over halvdelen af de unge.”

Fakta:
På mobilsiden er det særligt Nokia 5800 og SonyEricsson W595, der er det store hit for tiden.

Befolkningen,
totalt 13-19-årige