Michael Jacksons musik downloades som aldrig før

Michael Jacksons musik downloades som aldrig før Næppe havde danskerne hørt nyheden om Michael Jacksons død, før TDC og YouSee’s musiktjeneste PLAY blev rødglødende af fans, der tog afsked med ”kongen af pop” ved at downloade hans musik. ”I reglen udvikler vores hitlister sig jo mere roligt, men her ser vi virkelig no-get helt usædvanligt. I løbet af et halvt døgn er Michael Jackson hamret op som nummer to på vores downloadliste. Den hastighed har vi aldrig tidligere oplevet,” siger TDC’s musikdirektør, Michael Jensen. På PLAY’s hitliste over mest downloade albums de seneste 12 timer, slår al-bummet ”Michael Jackson – The Collection” endda Aqua, der ellers hidtil har været kraftigt eksponeret. TDC’s musikdirektør beretter også, at flere af enkeltnumrene fra Michael Jackson fylder på top 50: ”Når vi ser på de enkelte titler, står Michael Jackson bag 11 af numrene i top 50. Jeg er ret sikker på, at med den hastighed, vores kunder henter hans mu-sik, er det kun et spørgsmål om tid, før han kommer op som nummer 1. Det bliver interessant at følge.” TDC og YouSee PLAY kan følges på tdc.dk/musik Yderligere oplysninger: TDC Presse, tlf. 70 20 35 10 tdc.dk/presse