Nye HD-kanaler fra TDC

TDC har udbygget HD-pakken med to nye kanaler, så forbrugerne nu får syv HD-kanaler at vælge mellem. "Med Discovery HD og Animal Planet HD udvider vi igen vores kanaludbud på HD-siden uden at sætte prisen op. Lige nu er der syv HD-kanaler i HD-pakken, og jeg forventer, at vi stille og roligt vil øge antallet af kanaler, efter-hånden som vores kunder vil efterspørge flere kanaler i super billedkvalitet," siger René Brøchner, direktør for TDC's TV, Bredbånds- og Telefoniforretning. Ifølge TNS Gallups TV-Meter seertal for uge 48, så 16 % af danskerne Disco-very Channel, mens 11 % så Animal Planet i løbet af den uge. "Discovery og Animal Planet har en lang række programmer, der er populære hos mange danskere, og derfor er det selvfølgelig attraktivt, at vi nu kan til-byde en endnu bedre billedoplevelse af de kendte programmer," fortæller Re-né Brøchner. Fakta om TDC TV og HD TDC TV kan potentielt ses af 90 procent af danskerne, mens 79 procent kan få HD-pakken. HD-pakken leveres nemlig ikke til bredbåndsforbindelser på 5 Mbit/s eller derunder, da en HD-kanal tager meget båndbredde at få ned i den rigtige kvalitet. HD-pakken indeholder TV2 Film HD, DR HD, BBC HD, Kanal 5 HD, MTV HD, Discovery HD og Animal Planet HD og koster 79,- kr. om måneden. Du kan læse mere om produktet her: http://privat.tdc.dk/tv/ Yderligere oplysninger: TDC Presse, tlf. 70 20 35 10 tdc.dk/presse