TDC: Kunderne ønsker sig pakker

26. januar 2009
TDC: Kunderne ønsker sig pakker
TDC skifter bredbåndsstrategi og satser i fremtiden massivt på at sælge bredbånd som pakkeløsninger, hvor kunderne får tv, bredbånd og fastnettelefoni i én samlet pakke og med stor rabat. De første pakker, TDC HomeDuo og TDC HomeTrio, lanceres i dag.
"Vi undersøger løbende markedet, og ønskerne fra kunderne er nu helt éntydige: De ønsker enkelthed, de rette priser og overskuelighed. Kunderne foretrækker én leverandør til det hele, og det er det ønske, vi imø-dekommer med vores nye pakker," siger koncerndirektør Carsten Dilling, TDC Fastnet Norden.
TDC HomeTrio-pakken består af et tv-abonnement med 27 digitale kanaler, internet-adgang med en hastig-hed på 5 eller 10 Mbit/s og fastnettelefon. Desuden indeholder pakken musiktjenesten TDC PLAY, mobil-abonnement, mobilt bredbånd m.m.
"Det kan ikke gøres enklere. Vi kan fra den første dag tilbyde TDC HomeTrio til 90 pct. af samtlige danske husstande gennem det eksisterende telenet. Der skal ikke graves, lægges nye kabler eller investeres i nyt tv-apparat. Vi sender en tekniker, der sørger for montering og opsætning, og han kører ikke igen før, der er billeder på skærmen," siger Carsten Dilling.
Lanceringen af TDC HomeTrio markerer et skifte i TDC's bredbåndsstrategi. Hidtil har markedet været præ-get af konkurrencen på pris og hastighed, men fremover satser TDC på at distancere konkurrenterne ved at tilbyde pakker med attraktive indholdstjenester, som leveres via bredbåndsforbindelsen.
"Vi flytter fokus på bredbåndsmarkedet fra at være en kappestrid om prisen på simpel internetadgang. Kam-pen om bredbåndsmarkedet version 2.0 står mellem de udbydere, der kan tilbyde de bedste og mest attrak-tive indholdstjenester som del af et abonnement. Pakkerne gør, at vi som leverandør kan producere billigst og dermed har en meget attraktiv pris. Samtidig er vi klar til at tage ansvaret for, at kunden får en løsning med hastighed nok," siger Carsten Dilling.
TDC lancerer også i dag TDC HomeDuo med bredbånd og telefoni.
Fakta
TDC HomeTrio er et 100 pct. bredbåndsbaseret produkt. Tv-signaler, internetadgang og telefoni leveres gennem samme bredbåndsforbindelse til ejendommen. En modtagerboks fordeler signalerne til hhv. tv-apparat, computer og telefon.
For at abonnere på TDC HomeTrio skal man have mulighed for at få en bredbåndsforbindelse med en ha-stighed på enten 5, 10 eller 20 Mbit/s. Med en hastighed på 5 Mbit/s kan man modtage og se én tv-kanal ad gangen. Med en hastighed på 10 Mbit/s kan man modtage to samtidige kanaler.
TDC kan levere TDC HomeTrio med 10 Mbit/s til ca. 75 pct. af samtlige husstande i Danmark. Yderligere ca. 15 pct. kan få bredbånd med 5 Mbit/s. I alt kan TDC HomeTrio fra begyndelsen leveres til 90 pct. af alle husstande.
TDC HomeTrio:
TDC TV m. 27 digitale tv-kanaler. Den digitale modtagerboks omsætter signalet, så man kan se tv på et almindeligt tv-apparat. Boksen kan også benyttes til at leje film via nettet og rummer ekstrafunktioner som spole, pause og optage.
Internetadgang med hastighed på 5 eller 10 Mbit/s. Hastigheden påvirkes af, om forbindelsen samtidig an-vendes til at modtage tv.
Forbrugsafregnet bredbåndstelefoni
Pakken omfatter også forbrugsafregnet mobilabonnement (TDC Simply), mobilt bredbånd (Bredbånd-2-GO), TDC PLAY, support, mailboks og Webdisk 5 GB. Oprettelse og installation 449 kr. (Introduktionspris). Abon. pr. md. 399 kr. Leje af digitalmodtager pr. halvår 399 kr. Mindstepris i 6 mdr. 3.242 kr.
TDC HomeDuo:
Oprettelse 299 kr. (for kunder uden eksisterende produkter). Abon. pr. md. 299 kr. Mindstepris i 6 mdr. 2.093 kr. (Ved betaling via BS). Samme ekstra feature som TDC HomeTrio.
Se tdc.dk/pakker for yderligere oplysninger om TDC HomeDuo og TDC HomeTrio.
Illustrationer til fri afbenyttelse:
Sådan virker TDC HomeTrio
TDC HomeTrio-pakken
TDC HomeDuo-pakken
TDC HomeTrio-logo
Yderligere oplysninger samt info om billeder og grafik m.v.
TDC Presse, tlf. 70 20 35 10
tdc.dk