TDC beroliger: Sms’erne skal nok nå frem

Et lynnedslag i en server-station i aftes har påvirket TDC’s sms-service natten igennem. I løbet af morgen og formiddag har kunderne stadig oplevet følgerne. Nogle sms’er er ikke nået frem, mens andre har modtaget den samme sms flere gange. ”Når en sms ikke når frem, bliver den gensendt efter et minut. Når den stadig ikke sin modtager, gensendes den med stigende intervaller. Først efter 72 timer opgiver systemet helt at nå sin modtager. I realiteten betyder det, at selvom der er netværksudfald, når stort set alle sms’er frem i sidste ende,” fortæller Nicolaj Due, kommunikationsdirektør i TDC ”Vi kan love, at de ophobede sms’erne vil være fremme i løbet af eftermiddagen. Og selvom man har modtaget flere udgaver af den samme sms, skal man naturligvis kun betale for en,” siger Nicolaj Due. TDC vurderer, at der i perioden fra i aftes til i morges er sendt omkring 2 millioner sms’er fra TDC-mobiltelefoner. Omkring halvdelen af dem blev påvirket af forsinkelserne. Yderligere oplysninger: TDC Presse, tlf. 70 20 35 10 tdc.dk/presse Fakta: • TDC-serveren blev ramt af et lyn ved 19-tiden i går. SMS-serveren var uregelmæssig fra klokken 21.50 til 09.40 i morges. • Hvis man som kunde vil have alle sine ventende sms’er leveret her og nu, kan man slukke sin mobiltelefon og tænde den igen. Derefter vil alle ventende sms’er komme på én gang.