TDC får bronze i klima-verdensmesterskabet

Verdens største klimarapportering, der samler informationer fra de 3.700 virksomheder i verden, er net-op afsluttet. TDC sluttede som en flot nr. 3 blandt verdens teleselskaber. TDC har gennem de seneste tre år rapporteret virksomhedens klimabelastning, og hvad der gøres for at mindske CO2-udledningen til verdens største klimarapport, Carbon Disclosure Project, der samler infor-mationer hos verdens største virksomheder. Bag CDP står 475 institutionelle investorer, der tilsammen råder over 55 trillioner dollars. Det har i år resulteret i en flot 3. plads blandt verdens teleselskaber foran selskaber som British Telecom, Vodafone, AT&T, Deutsche Telekom og Telenor. Faktisk blev TDC kun overgået af KPN i Holland og sven-ske TeliaSonera. "Det er meget tilfredsstillende, at den indsats vi gør for at kortlægge og reducere vores klimapåvirkning bliver anerkendt ude i den store verden. Vi ønsker som en ansvarlig virksomhed at løfte vores del af kli-makampen, og klima er også i stigende grad et væsentligt kriterium for investorer og kunder. Denne placering viser, at vi er på godt vej med vores klima-handlingsplan" siger koncernchef, Henrik Poulsen. TDC har i 2009 sat turbo på klimaindsatsen. Der er i år investeret 5 mio. kroner i energibesparende tiltag som første skridt i en klimaplan, der skal reducere TDC's klimabelastning med 5 % i 2014. Det har bl.a. resulteret i en medarbejderkampagne hvor mere end 60 energiambassadører rundt om på TDC's lokatio-ner hjælper deres kollegaer til at huske at slukke lyset og få sat fokus på det lille strømspild. Derudover har TDC også sat fokus på det store strømspild, som bl.a. medfører, at gammelt udstyr erstattes med nyt strømbesparende udstyr og intelligent software hjælper til at reducere strømforbrug på både settopbokse og netværksudstyr. Fakta TDC udleder knap 150.000 tons CO2 årligt – primært gennem brug af strøm TDC skal inden 2014 reducere CO2-udledningen med 5 % TDC udgiver hvert år en samlet rapport om samfundsansvar Yderligere oplysninger: TDC Presse, tlf. 70 20 35 10 tdc.dk/presse