TDC klar med kundefokuseret organisation

TDC samler nu alle privatkunderelationer i én stærk enhed, der skal sikre øget kundefokus.

”TDC har de seneste år været gennem en vigtig fase, hvor omkostningsreduk-tioner har været i højsædet. Det har betydet, at TDC i dag har kunnet afleve-re sin hidtil bedste indtjening. Nu er vi klar til næste skridt i processen, hvor vi kombineret med en fortsat stram finansiel styring skal styrke vores kunde- og markedsfokus betydeligt,” forklarer TDC’s koncernchef og adm. direktør, Henrik Poulsen. Han fortsætter:

”For at sikre dette fokus har vi behov for en organisation, der i højere grad imødekommer kundernes behov for enkle og sammenhængende løsninger på tværs af platforme.”

Derfor ændres den teknologibaserede organisering, som kendetegner TDC i dag, til en organisering bestående af Privat, Erhverv samt Branchesalg & Ope-rations, der får ansvaret for netværk, it, drift og salg til branchekunder.

Dermed nedlægges de hidtidige divisioner, Fastnet Norden og Mobil Norden.
Jesper Theill Eriksen, der hidtil har været koncerndirektør for TDC Mobil Nor-den, bliver koncerndirektør for Privat, mens Carsten Dilling, tidligere koncern-direktør for TDC Fastnet Norden, bliver koncerndirektør for Branchesalg & Operations.

Derudover stopper koncerndirektør for Business Nordic, Klaus Pedersen. Som ny direktør for Business Nordic og medlem af TDC’s direktion har bestyrelsen i TDC A/S i dag besluttet at ansætte Jens Munch-Hansen.
"Klaus har ydet en stor indsats i Business Nordic, hvor han med succes har styrket vores effektivitet og skabt kontinuerlig vækst i EBITDA og cashflow. Efter restruktureringen er Business Nordic nu klar til at træde ind i næste fa-se, hvor der i stigende grad skal være fokus på den markedsvendte udfor-dring. I den forbindelse er Klaus og jeg blevet enige om, at det er fornuftigt med en anden profil i spidsen for Business Nordic," forklarer Henrik Poulsen.

Den kommende koncerndirektør for Business Nordic, Jens Munch-Hansen, er 53 år og kommer fra en stilling hos IBM som Vice President for Sales and Business Development North East Europe. Jens Munch-Hansen er uddannet cand.merc. og har de seneste år har haft en række ledende stillinger hos IBM. Bl.a. har han fra 2000-2007 været administrerende direktør for IBM i Norden.
Klaus Pedersen fortsætter som øverst ansvarlig for Business Nordic, indtil Jens Munch-Hansen overtager senest 15. marts 2009.