TDC’s FLY er Danmarks største mobilportal

TDC’s FLY er Danmarks største mobilportal Danskerne bruger i stadig højere grad deres mobiltelefon til at gå på nettet og tjekke nyheder, downloade musik, søge viden, opdatere Facebook og alle de andre virtuelle gøremål, der er blevet en fast del af mobilhverdagen. En ny opgørelse fra FDIM (Foreningen af Danske Interaktive Medier) viser, at danskerne har en klar favorithjemmeside på mobilen: TDC’s FLY. ”Danskerne er avancerede mobilbrugere og elsker at gå på nettet med telefonen. Her er nyheder meget vigtige. Ud over en bred nyhedsportal har FLY også specifikke nyhedstjenester som ”Finans” og ”Sport”. Det sikrer et overblik, når man er på farten,” siger Christoph Nørgaard fra TDC. FLY har i maj måned registreret 238.490 unikke brugere. Det er ca. tre gange så mange som nummer to og tre på listen, der er henholdsvis TV 2 og Ekstra Bladets mobilportaler. Brugerne genererer over 5,4 mio sidevisninger per måned på TDC FLY. ”Ud over nyhederne, tror jeg, at FLY’s succes også skyldes tjenester som musikdownload via TDC PLAY, Rejseplanen, TDC Mobil-TV og spil,” siger Christoph Nørgaard videre. Top 5 i FDIM’s liste over danske hjemmesider til mobilen: 1. TDC FLY (m.tdc.dk) 2. Ekstra Bladet (mobil.eb.dk) 3. TV 2 (wap.tv2.dk 4. Bold.dk (wap.bold.dk) 5. DR (mobil.dr.dk) Yderligere oplysninger: TDC Presse, tlf. 70 20 35 10 tdc.dk/presse Fakta: TDC FLY er åben for alle og kan findes på http://m.tdc.dk, samt ved at sende ”TDC” til 1231 som koster alm. sms-takst. På FLY får TDC’s kunder altid ubegrænset musik med TDC PLAY, og kan se live TV med TDC Mobil-TV. FDIM’s fulde liste over internetportaler for mobiltelefoner kan ses på http://www.fdim.dk/?pageid=126