TDC tilslutter sig UN Global Compact

TDC tilslutter sig UN Global Compact TDC tiltræder i dag UN Global Compact, og forpligter sig dermed til at leve op til 10 principper om alt fra børnearbejde og menneskerettigheder til miljø og anti-korruption. ”Vi tilslutter os Global Compact, fordi det ligger i naturlig forlængelse af vores arbejde som socialt ansvarlig virksomhed. Vi har gennem mange år haft fokus på social ansvarlighed overfor medarbejdere, miljø og omverdenen. Med UN Global Compact træder vi ind i en anerkendt ramme for dette arbejde Det styrker både vores eget arbejde, og støtter op om udviklingen mod en mere bæredygtig verden, som Global Compact er bannerfører for,” siger Henrik Poulsen, koncernchef i TDC. UN Global Compact er verdens største netværk for virksomheder, regeringer og organisationer, der arbejder på at udbrede de ti principper, der ligger til grund for UN Global Compact. Læs mere om UN Global Compact på TDCs hjemmeside www.om.tdc.dk/samfund